Početna Magazin 15924 pregleda

Nova era dizela: Revolucionarna rješenja 'spasit' će dizelaše

Nova era dizela

Zbog novoga načina mjerenja CO2 neki su proizvođači okrenuli leđa dizelskim motorima, a drugi su revolucionarnim rješenjima osigurali njihov opstanak...

Nova era dizela | Author:

Automobili s dizelskim motorom oduvijek su se kupovali, vozili i bili tražena roba na tržištu, osobito u europskim i drugim državama gdje je dizel od pamtivijeka bio jeftiniji od benzina. No, dizelski motori često su bili na udaru boraca za zaštitu okoliša. Vrhunac tog udara desio se u veljači, kada je Upravni sud u Leipzigu donio povijesnu odluku kojom se dozvoljava svakome gradu da odluči hoće li uvesti zabranu prometovanja dizelskim automobilima, u svrhu smanjenja zagađenja okoliša.

Nova era dizela | Author:

Ta je odluka o potencijalnoj zabrani obuhvatila više od 12 milijuna vozila u Njemačkoj i zadala težak udarac tomu najvećem europskome tržištu automobila. Bilo kako bilo, oko sedamdeset njemačkih gradova ugroženo je prevelikim zagađenjem štetnim ispušnim plinovima, a najzagađeniji su Stuttgart, Düsseldorf, Köln i München.

Nova era dizela | Author:

Smanjivanje emisije štetnoga CO2 svodi se na jednostavno smanjenje potrošnje goriva automobila, u čemu su dizelaši uspješniji, a smanjenje emisije NOx i čestica čađe provodi se filtrima i katalizatorima. Noviji katalizatori (SCR) za motore s normama Euro 6 koriste aditiv AdBlue, odnosno vodenu otopinu uree, koju ubrizgavaju u ispušni sustav.

Nova era dizela | Author:

Tako kemijskom reakcijom iz ispušnog sustava izlaze bezopasni dušik i vodena para. Volkswagen je zahvaljujući svojoj tehnologiji BlueMotion izveo prijevaru emisijom štetnih ispušnih plinova, koja je otkrivena u aferi 'Dieselgate'. Tako je dizelske motore doveo na metu loših kritika i zabio si autogol u utakmici na tržištu putničkih vozila, osobito malih. Postavlja se pitanje: Imaju li dizelski motori budućnost?

Nova era dizela | Author:

Matthias Müller, šef koncerna VW, misli da imaju. Štoviše, oni su, kada je riječ o zaštiti okoliša, dio rješenja, a ne problema, kako kaže, pa će doživjeti renesansu. Neki proizvođači automobila, poput Toyote, Volva i Nissana, već su najavili odustajanje od dizelskih motora, jer su troškovi smanjenja emisija dušikova oksida postali preveliki. Volkswagen je pak odlučio okrenuti novu stranicu u tome poglavlju i unatoč lošoj reputaciji, koja počiva na aferi 'Dieselgate', proizvesti revolucionarni motor 2,0 TDI iz nove generacije.

Dizelaši: Rabljeni na istok Europe, a krntije u Afriku | Author: WordPress.com foto: WordPress.com

Motor s kodnim imenom EA288 Evo ujedno je premijera hibridnih dizelaša iz Grupacije VW, još je više ekološki i prilagođen novim normama Euro 6c. Koristi starter-generator i paket litij-ionskih baterija i radi na 12 volti, znatno manje troši, ima manju emisiju štetnih ispušnih plinova te znatno poboljšanu 'kulturu' rada motora. Ima više snage, u rasponu od 136 do 204 KS, prvi će ga u svoje modele ugrađivati Audi, a bit će smješten uzdužno.

Nova era dizela | Author:

U usporedbi s prethodnim motorom 2,0, novi Evo ima manji filtar čestica, manju ukupnu masu, a dorađen je i proces izgaranja kako bi se povećala učinkovitost. Volkswagen tvrdi kako ovaj motor 2,0 TDI zadovoljava nove, strože standarde WLTP, jer je prosječna emisija CO2 smanjena 10 grama po kilometru.

Dizelaši: Rabljeni na istok Europe, a krntije u Afriku | Author: WordPress.com foto: WordPress.com

Najavljeno je i kako će nova generacija Golfa, koja stiže sljedeće godine, imati hibridni sustav s naponom 48 volti, s još većim uštedama u potrošnji goriva i još manjom emisijom štetnih ispušnih plinova. Kia je također najavila novi dizelski hibridni pogon pod nazivom EcoDynamics+, koji 48-voltni elektromotor koristi prilikom ubrzanja i tako smanjuje emisiju CO2 i potrošnju goriva.

Tvornica Škode - Mlada Boleslav | Author: YouTube foto: YouTube

Sustav ne zahtijeva nikakvo punjenje, kompaktan je, pa ga je moguće ugraditi u postojeća vozila. Starter-generator s elektronskom kontrolom i inverterom neprimjetno izmjenjuje dva načina djelovanja: motor i generator. Sustav je remenom spojen na radilicu dizelskoga motora, a za ubrzanja pruža 10 kW pomoćne snage te se tako smanjuju emisija CO2 i buka. Za punjenje baterije sustav koristi kinetičku energiju za kočenja.

Ušteda goriva | Author: 24sata foto: 24sata

Činjenica je kako su dizelski motori i dalje traženi, osobito u srednjoj klasi, pa se tržište prilagođava i proizvođači automobila rade na razvoju novih i modernijih dizelskih motora. Unatoč postroženim ekološkim mjerama (WLTP), koje propisuju ispitivanje emisije štetnih ispušnih plinova u realnim uvjetima, proizvođači automobila pronalaze načine kako dizelske motore održati na životu, čak i ako oni na kraju budu skuplji. Nova era dizelskih agregata je počela.

 

  • Važna obavijest
    Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Autostart.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Autostart.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
  • dino

    Dizel je dan danas perjanica u automobilizmu i ne vidim budućnost bez dizela

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.