Početna Magazin 2313 pregleda

Novijim autima se u prosjeku skida i do 94.000 kilometara!

FOTO: Canva

Čak ni noviji automobili nisu bez rizika: istraživanje pokazuje da je u Hrvatskoj na vozilima starim 5 godina kilometraža lažirana u prosjeku 33.000 km

Prilikom kupnje relativno novog automobila, vozači obično očekuju da će ga koristiti sljedećih nekoliko godina bez brige. Uvriježeno je mišljenje da se prevare s brojačem kilometara odnose samo na starija vozila, no istraživanje tvrtke za podatke o automobilima carVertical u Hrvatskoj dokazuje da je to mit: čak i 5 godina stari automobili imaju lažiranu kilometražu, a značajan dio njih također skriva povijest prometnih nesreća.

Kilometraža se rjeđe lažira na novijim automobilima, ali kupci bi trebali ostati oprezni

Analiza podataka o prevarama s kilometražom u Hrvatskoj za automobile proizvedene između 2005. i 2020. godine otkrila je da su najrizičnija vozila bila iz 2005. godine, budući da je 8,2 posto svih modela provjerenih na carVerticalu imalo izmijenjena očitanja brojača kilometara.

Iako se na novijim automobilima kilometraža rjeđe lažira, i oni su pogođeni: među svim vozilima proizvedenim u 2018. godini, 1,6 posto imalo je lažiranu kilometražu, 2019. – 0,8 posto, a 2020. – 0,9 posto. Automobil s vraćenim brojačem kilometara uvijek vrijedi manje, što znači da vozači riskiraju preplatiti prilikom kupnje takvih vozila. Što je automobil skuplji, to su veći financijski gubici za novog vlasnika.

KILOMETRAŽA Novo, a voženo: Koliko su zapravo "novi" novi automobili?

Za modele iz 2005. godine, kilometraža je smanjena u prosjeku za 94.300 kilometara. To je najviša brojka u istraživanju. Međutim, i na novijim automobilima vraćeno je na tisuće kilometara. Na primjer, na vozilima proizvedenim 2019. godine kilometraža je vraćena u prosjeku 71.800 km, dok je na modelima iz 2020. godine vraćeno 33.700 km, što pokazuje da kupci trebaju biti oprezni bez obzira na starost automobila.

Imajući to na umu, kupci rabljenih automobila uvijek bi trebali poduzeti dodatne korake kada razmišljaju o kupnji. Važno je znati da neki nepošteni prodavači češće smanjuju kilometražu, ali je ne smanjuju ispod brojki zabilježenih u MOT certifikatima ili službenim registrima. Međutim, čak i ako je prethodni vlasnik održavao očitanja brojača kilometara relativno niskima, druge komponente automobila mogu otkriti stvarnu kilometražu.

„Kilometraža se bilježi u više komponenti vozila. U nekim vozilima može postojati čak 100 različitih dijelova koji bilježe očitanja brojača kilometara. Zato je ključno ne samo provjeriti povijest svog automobila, već auto provjeriti i u ovlaštenim servisima. Čak i besprijekorna izvješća zaslužuju još jednu provjeru, a kupci ne bi trebali donositi odluke na temelju emocija. Kako bi se izbjegle skupe pogreške, carVertical izvješća o povijesti sada imaju popis „Što je sljedeće“ koji korisnicima pomaže da se osjećaju sigurnije kada odlučuju o kupnji. Pruža im sve potrebne korake koje trebaju poduzeti nakon provjere povijesti automobila i pokriva rizike koje sami podaci o povijesti možda ne otkrivaju“, savjetuje Buzelis.

Author: Canva foto: Canva

Što je automobil stariji, veća je vjerojatnost da ima povijest prometnih nesreća

Istraživanje je također otkrilo da su u Hrvatskoj automobili proizvedeni između 2009. i 2015. pretrpjeli najviše oštećenja: 63–67 posto svih vozila iz tog razdoblja provjerenih na carVerticalu imalo je zapise o prometnim nesrećama.

Međutim, noviji automobili također su često sudjelovali u prometnim nesrećama: među svim vozilima iz 2018. godine, 51 posto je imalo zapise o oštećenjima, iz 2019. – 45,1 posto, a iz 2020. – 38,9 posto. Vrijednost štete kod novijih automobila znatno je veća zbog skupih dijelova i naprednih tehnologija. Dok je prosječni trošak popravka modela iz 2005. iznosio 1900 eura, za modele iz 2015. dosegao je 3200 eura, a za modele iz 2020. – 4000 eura.

CRNA LISTA Oprez: Ovo su auti kojima se naviše skida kilometraža

„Udubljeni branik ili manje ogrebotine ne utječu na kvalitetu vožnje. Međutim, ako je automobil sudjelovao u ozbiljnoj prometnoj nesreći, potrebno je pažljivo procijeniti njegovo stanje. Neka od ovih vozila mogu predstavljati opasnost ne samo za vozača već i za druge sudionike u prometu“, objašnjava Buzelis.

Izbjeći loš automobil je teško, ali moguće

Podaci istraživanja iz Hrvatske i drugih europskih zemalja potvrđuju da se, bez obzira na starost, kilometraža svakog vozila može lažirati, a povijest njegovih prometnih nesreća sakriti.

OZBILJAN PROBLEM Koje je rješenje prevara s kilometražom na rabljenim autima?

Buzelis savjetuje da uvijek provjerite povijest automobila i prije kupnje ga odvezete u ovlašteni servisni centar. Uobičajeni mit među vozačima je da se na modernim vozilima kilometraža ne može lažirati. U stvarnosti, s pravim alatima, kilometraža se lako može lažirati i na starim i na relativno novim automobilima.

„Prevaranti često ciljaju novije automobile s većom kilometražom jer nakon vraćanja brojača kilometara mogu zaraditi više. Podaci to dokazuju: prilagodbe kilometraže na novijim automobilima često su veće nego na starijim“, kaže Buzelis.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.