Početna Magazin 115 pregleda

Novo, a voženo: Koliko su zapravo "novi" novi automobili?

FOTO: Canva

Prije nego što preuzmete svoje novo vozilo, ono je već prošlo više nego što mislite. U ovom članku otkrivamo kako i zašto

Kada preuzmete potpuno novi automobil iz salona, na instrumentima vas dočeka brojka koja gotovo nikad ne pokazuje nulu. Ponekad je to 7 kilometara, ponekad 32, a nije rijetkost ni više od 100. No koliko su zapravo voženi novi automobili prije nego što stignu u ruke prvog vlasnika? Odgovor je: više nego što mnogi očekuju, i to s razlogom.

Author: BMW foto: BMW

Proces započinje u tvornici, gdje svaki automobil prolazi kroz osnovne testove. Nakon što siđe s proizvodne trake, vozilo se pokreće i provjerava na kratkoj internoj stazi ili probnom stolu. Tu se testiraju kočnice, ubrzanje, upravljanje i električni sustavi. Već tada automobil može skupiti nekoliko kilometara, najčešće između 3 i 10.

Nakon toga slijedi transport, koji uključuje ukrcaj i iskrcaj s kamiona, vlaka ili broda. Vozila se pritom ponekad samostalno voze iz tvornice do skladišta, s terminala do kamiona ili u servisne zone. Sve te manevre obavljaju radnici ili vozači distributera, a svaki pokret dodaje kilometre.

Author: Canva foto: Canva

U nekim slučajevima, posebice kod vozila s posebnom opremom ili narudžbom, automobil se još jednom pokreće zbog dodatne konfiguracije ili ažuriranja softvera u lokalnom servisu. Ako se automobil koristi kao izložbeni primjerak u salonu, može se dogoditi i da ga nekoliko puta pomaknu ili čak provozaju na kratkoj ruti kako bi pokazali mogućnosti potencijalnim kupcima.

CRNA LISTA Oprez: Ovo su auti kojima se naviše skida kilometraža

U praksi, većina novih automobila pri isporuci ima između 5 i 30 kilometara, što je sasvim normalno i uobičajeno. Međutim, ako brojka premašuje 50 kilometara, saloni će to često unaprijed naglasiti, a kod preko 100 kilometara obično se radi o testnom vozilu ili automobilu koji je već služio za demonstraciju.

Pravna granica za to što se smatra "novim" varira po državama, ali u većini slučajeva sve dok vozilo nije registrirano i koristi se isključivo u okviru prodaje i dalje ima status novog vozila. Prema pravilima većine proizvođača, granica do 100 kilometara smatra se prihvatljivom.

Author: Bugatti foto: Bugatti

No, što kad novi automobil već pri isporuci ima nekoliko stotina kilometara? U svijetu luksuznih automobila to je čak poželjno. Naime, kod većine automobila brojka od 400 kilometara na satu izazvala bi sumnju, ali ne i kod Bugattija. Svaki primjerak W16 Mistrala mora prije isporuke proći više od 400 kilometara stroge testne vožnje. Ruta uključuje zavojite ceste, brze dionice i gradske ulice, a kontrolira se sve, od preciznosti upravljanja do zvuka vjetra. Test smije provoditi samo troje posebno obučenih vozača u svijetu. Tek kad automobil prođe sve faze bez greške,– uključujući i vožnju 300 km/h na testnoj stazi, spreman je za isporuku.

Dakle, vaš novi automobil već je vožen, ali kilometri koje je prešao nisu ništa drugo nego posljedica logistike, transporta i sustavne provjere da bi vas služio pouzdano i bez problema. Tih nekoliko brojki više na satu, zapravo je dobra stvar jer znači da ga je netko provjerio. 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.