Prije nego što preuzmete svoje novo vozilo, ono je već prošlo više nego što mislite. U ovom članku otkrivamo kako i zašto
Kada preuzmete potpuno novi automobil iz salona, na instrumentima vas dočeka brojka koja gotovo nikad ne pokazuje nulu. Ponekad je to 7 kilometara, ponekad 32, a nije rijetkost ni više od 100. No koliko su zapravo voženi novi automobili prije nego što stignu u ruke prvog vlasnika? Odgovor je: više nego što mnogi očekuju, i to s razlogom.
Proces započinje u tvornici, gdje svaki automobil prolazi kroz osnovne testove. Nakon što siđe s proizvodne trake, vozilo se pokreće i provjerava na kratkoj internoj stazi ili probnom stolu. Tu se testiraju kočnice, ubrzanje, upravljanje i električni sustavi. Već tada automobil može skupiti nekoliko kilometara, najčešće između 3 i 10.
Nakon toga slijedi transport, koji uključuje ukrcaj i iskrcaj s kamiona, vlaka ili broda. Vozila se pritom ponekad samostalno voze iz tvornice do skladišta, s terminala do kamiona ili u servisne zone. Sve te manevre obavljaju radnici ili vozači distributera, a svaki pokret dodaje kilometre.
U nekim slučajevima, posebice kod vozila s posebnom opremom ili narudžbom, automobil se još jednom pokreće zbog dodatne konfiguracije ili ažuriranja softvera u lokalnom servisu. Ako se automobil koristi kao izložbeni primjerak u salonu, može se dogoditi i da ga nekoliko puta pomaknu ili čak provozaju na kratkoj ruti kako bi pokazali mogućnosti potencijalnim kupcima.
U praksi, većina novih automobila pri isporuci ima između 5 i 30 kilometara, što je sasvim normalno i uobičajeno. Međutim, ako brojka premašuje 50 kilometara, saloni će to često unaprijed naglasiti, a kod preko 100 kilometara obično se radi o testnom vozilu ili automobilu koji je već služio za demonstraciju.
Pravna granica za to što se smatra "novim" varira po državama, ali u većini slučajeva sve dok vozilo nije registrirano i koristi se isključivo u okviru prodaje i dalje ima status novog vozila. Prema pravilima većine proizvođača, granica do 100 kilometara smatra se prihvatljivom.
No, što kad novi automobil već pri isporuci ima nekoliko stotina kilometara? U svijetu luksuznih automobila to je čak poželjno. Naime, kod većine automobila brojka od 400 kilometara na satu izazvala bi sumnju, ali ne i kod Bugattija. Svaki primjerak W16 Mistrala mora prije isporuke proći više od 400 kilometara stroge testne vožnje. Ruta uključuje zavojite ceste, brze dionice i gradske ulice, a kontrolira se sve, od preciznosti upravljanja do zvuka vjetra. Test smije provoditi samo troje posebno obučenih vozača u svijetu. Tek kad automobil prođe sve faze bez greške,– uključujući i vožnju 300 km/h na testnoj stazi, spreman je za isporuku.
Dakle, vaš novi automobil već je vožen, ali kilometri koje je prešao nisu ništa drugo nego posljedica logistike, transporta i sustavne provjere da bi vas služio pouzdano i bez problema. Tih nekoliko brojki više na satu, zapravo je dobra stvar jer znači da ga je netko provjerio.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.