U istraživanju su uključeni su svi kvarovi tijekom 2022. godine koji su se dogodili ne vozilima starosti od 3 do 10 godina
Njemački auto klub ADAC objavio je rezultate svojeg tradicionalnog istraživanja o pouzdanosti automobila. Stručnjaci ADAC-a izračunali su prosjek kvarova zbog kojih su automobili "ostali na cesti" i zahtijevali intervenciju službe za pomoć na cesti. U istraživanju je zastupljeno čak 155 najčešćih modela od 20 renomiranih proizvođača. Po prvi puta su u istraživanje uključeni i električni automobili, a to su BMW i3, Renault Zoe, Volkswagen ID.3 i Tesla Model 3. Električni automobili su se za sada pokazali na razini s najpouzdanijima na cesti.
Akumulator je najveći problem
Iz godine u godinu se ponavlja ista stvar. Tako jednostavna komponenta kao što je akumulator još je od 1967., kada je ovo istraživanje pokrenuto, glavni uzrok za to da automobil "ostane na cesti". Uključivanje akumulatora u statistiku već je dugo predmet rasprava, jer teško je reći tko je kriv za "kvar" čovjek ili proizvođač. Nerijetko se događa da se akumulator isprazni zbog ostavljenih uključenih svjetala, unutarnje rasvjete i drugih grešaka vozača. No ADAC je ipak ostavio akumulator u svojim statistikama smatrajući da vozači raznih automobila podjednako rade greške koje dovode do njegovog pražnjenja, pa tako ova kategorija ne utječe previše na ukupne rezultate pouzdanosti.
Čak 43,2 posto kvarova je u 2022. godini bilo vezano za akumulator. Na drugom mjestu je s 23,8 posto motor i upravljačka elektronika motora, dok su uzroci 10,4 posto kvarova bili iz kategorije alternator/starter/elektronika/svjetla. Ostali kvarovi odnose se na gume, ključeve, brave i druge manje češće razloge za pozivanje vučne službe.
U istraživanju su uključeni su svi kvarovi tijekom 2022. godine koji su se dogodili ne vozilima starosti od 3 do 10 godina (prva registracija 2013. do 2020.). Uzroci za poziv u pomoć kao što su prazan spremnik goriva ili probušene gume nisu uzeti u obzir u ADAC indeksu pouzdanosti.
Najbolji i najlošiji modeli
Suzuki Ignis prvi puta je uključen u istraživanje i pokazao se najboljim u klasi najmanjih gradskih automobila (A-segment). Nešto lošijim ali još uvijek vrlo dobrim pokazao se i Toyotin mališan Aygo. Solidni su i Volkswagen Up! i njegovi "blizanci" Škoda Citigo i Seat Mii kao i Opel Karl. Najlošijima su se pokazali Smart ForFour i ForTwo, a nešto bolji od njih su Fiat Panda, Fiat 500 i Hyundai i10.
U B-segmentu (gradski auti i mali SUV-ovi) kao automobili izdvajaju se Audi A1, Mini i Suzuki Vitara. Najlošijim se pokazao Renault Clio, a nešto bolja od njega je Opel Meriva. Dosta kvarova imali su i Hyundai i20 i Opel Mokka.
U C-segmentu (kompakti, kompaktni SUV-ovi) odličnima se pokazalo mnogo modela: Audi A3, Audi Q2, Audi Q3, BMW serije 1 i 2, BMW X1 i X2, Mini Countryman, Mercedes A i B-klase, Mitsubishi Eclipse Cross, Seat Ateca, i Leon, Škoda Karoq, Rapid i Scala, VW Beetle, Golf, T-Roc, Tiguan i Volvo XC 40. Na dnu po pouzdanosti je iznenađujuće Toyota C-HR s vrlo velikim postotkom kvarova koji je i do skoro 20 puta veći od najboljih modela. Pri dnu su i Mercedes Citan te Renault Kangoo, Megane i Scenic.
U D-segmentu (srednja klasa, SUV-ovi srednje klase) odlične rezultate postigli su Audijevi A4, A5, i Q5, BMW serije 3 i 4, BMW X5 te Mercedes GLC i GLK. Vrlo lošim su se pokazali Ford S-Max, Opel Insignia, a dobro nije prošla ni Toyota RAV-4 koja je zajedno sa sa Seatom Alhambrom pri dnu.
U E-segmentu (viša srednja klasa, SUV-ovi više srednje klase i putnički i dostavni kombiji srednje klase) vrhunski su BMW serije 5, BMW X5, a vrlo dobar je i Audi A6. Najlošiji je Opelov kombi Zafira Life, a pri dnu je i kombi Renault Traffic.
U klasi velikih dostavnih kombija najbolji je Mercedes Sprinter, a najgorim se pokazao Fiat Ducato.
Kompletne rezultate za sve modele u istraživanju možete pogledati na stranici ADAC-a na ovom linku.
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Autostart.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Autostart.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
joka
mijaooo
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.