Početna Novosti 559 pregleda

Njemački TÜV: Električni auti baš i nisu toliko pouzdani

FOTO: Jan Woitas/DPA/PIXSELL

Jedna od glavnih prednosti ovakvih auta trebala bi biti pouzdanost. Je li zaista tako?

Proizvođači automobila ali i zakonodavci nas zadnjih nekoliko godina pokušavaju uvjeriti da su električni automobili najbolje rješenje za budućnost. Jedna od glavnih prednosti ovakvih auta trebala bi biti pouzdanost. Ne, ne govorimo ovdje o bateriji koja će sigurno s vremenom "popustiti" već o pouzdanosti ostalih pogonskih sklopova poput motora ili prijenosa koji se u ovakvim automobilima navodno teško mogu pokvariti. Istraživanje iz Njemačke koje je proveo renomirani TÜV sada otkriva koliko zaista mogu biti pouzdani električni auti. 

 "S rastućim brojkama prodaje posljednjih godina, sve više i više električnih vozila dolazi u TÜV ispitne centre. To nam daje priliku procijeniti tehničku sigurnost odabranih električnih automobila", kaže dr. Joachim Bühler, direktor Udruge TÜV. Zahvaljujući modelu Renault ZOE, prvo električno vozilo je ove godine ušlo u "TÜV izvješće" zbog dovoljno velikih količina modela koji su na cestama.

Tehnički pregled u Srbiji | Author: Hrvoje Jelavic/PIXSELL foto: Hrvoje Jelavic/PIXSELL

Izvješće uključuje rezultate 9,6 milijuna inspekcija na tehničkom pregledu. U klasi od dvije do tri godine starih vozila, 5,3 posto pada na pregledu s "značajnim nedostacima" te se nakon popravka moraju ponovo ponovo vratiti na "tehnički". Razina učestalosti kvarova na Renaultu ZOE-u od 5,3 posto točno je prosjek provjerenih automobila u ovoj dobnoj skupini. Glavni problem kod Zoea je prednji ovjes. 

NAGLI PROKRET Njemačka i Italija će blokirati zabranu benzinaca i dizelaša?

Iznadprosječna je i razina kvarova na kočnicama. "Kvarovi kočnica su iznadprosječno prisutni u u svim ispitanim električnim automobilima", kaže Bühler. "Jedan od razloga za to je regeneracija koju električni automobili koriste za povrat energije kočenja. Time se kočnice rasterećuju što, ovisno o načinu vožnje, može dovesti do toga da se na kočnicama smanji koeficijent trenja i da one postepeno izgube svoju efikasnost. Svatko tko vozi električni automobil trebao bi redovito jako stisnuti kočnicu kako bi se kočione pločice regenerirale i tako održale punu snagu kočenja“, savjetuje Bühler.

RENAULT ZOE | Author: Renault foto: Renault

Nissan Leaf je u istraživanju TÜV-a ostvario iznadprosječne rezultate s udjelom kvarova od samo 4,3 posto. Kratka svjetla i kočioni diskovi su upečatljivi kod ovog auta. Ovim rezultatom Leaf je u gornjoj trećini ljestvice vozila starih dvije do tri godine. Nasuprot tome, BMW i3 završava u donjoj trećini ljestvice s razinom kvarova od 5,9 posto. Kao i kod Leafa, stručnjaci s tehničkog pregleda su se iznadprosječno često žalili na kratka svjetla i kočione diskove.

SLUŽBENA ODLUKA Zabranili benzince i dizelaše: što ćemo smjeti voziti u budućnosti?

U donjem dijelu ljestvice pouzdanosti je Tesla Model 3, koji je jedan od najpopularnijih električnih vozila u Njemačkoj i u Europi. Na prvom tehničkom pregledu ne prolazi čak 8,9 posto pregledanih vozila. Gori od Tesle u ovoj dobnoj skupini su samo četiri auta među kojima su Dacia Logan, Dacia Dokker i Volkswagen Sharan. Model 3 ima najviše problema sa svjetlima, kočnicama i prednjim ovjesom. "Mnoga su električna vozila zbog baterije teža od usporedivih modela s motorima s unutarnjim izgaranjem. To često posebno opterećuje ovjes", kaže Bühler.

Tesla Model 3 | Author: Tesla foto: Tesla

Tu su i problemi vezani uz mogućnost procjenjivanja baterije električnog auta. "Visokonaponska baterija mora se moći procijeniti tijekom cijelog životnog ciklusa električnog vozila. Da bi to učinile, organizacije za testiranje trebaju pristup podacima iz sustava za upravljanje baterijom", kaže Bühler. "Osim toga, općenito se mora provjeriti visokonaponska sigurnost električnog vozila.", tvrdi  Bühler.

Za TÜV izvješće za 2023 godinu provjereno je oko 9,6 milijuna vozila između srpnja 2021. i lipnja 2022. Na ljestvici osobnih automobila starih 2 do 3 godine nalazi se 130 modela. 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.