Početna Novosti 13741 pregleda

Njemačka i Italija će blokirati zabranu benzinaca i dizelaša?

FOTO: Canva

Njemačka tvrdi kako ne može odobriti plan ako Europska komisija ne popusti za sintetička goriva

Činilo se da je saga o zabrani benzinaca i dizelaša od 2035. godine u EU konačno gotova i da više nema povratka, no sada izgleda da još uvijek ima nade za motore s unutarnjim izgaranjem. Naime Njemačka i Italija su ozbiljno zaprijetile da će blokirati plan.

Obje države žele dopustiti prodaju za vozila na motore s unutarnjim izgaranjem koja koriste sintetička goriva koja su klimatski neutralna. Italija i Njemačka nisu jedine u svojim nastojanjima. I Poljska i Mađarska također se žestoko protive postojećem planu koji zahtijeva da proizvođači automobila u Europi prodaju samo vozila s nultom emisijom do sredine sljedećeg desetljeća.

Nova era dizela IZGLASANO Službeno je: Za 12 godina nema više dizelaša i benzinaca

Taj je plan trebao biti potpisan od strane Europskog vijeća sljedećeg tjedna, a to je trebala biti samo formalnost s obzirom na to da su države članice EU-a već prošle godine glasovale za privremenu potporu prijedlogu, a Europski parlament ga je službeno odobrio prošlog mjeseca . No Njemačka, čija moćna automobilska industrija značajno pridonosi nacionalnom gospodarstvu, rekla je da ne može odobriti plan ako Europska komisija ne popusti za sintetička goriva.

"Potrebna su nam e-goriva jer nema alternative ako želimo upravljati našim voznim parkom na klimatski neutralan način", rekao je  njemački ministar prometa Volker Wissing za njemačku nacionalnu televiziju ARD. “Moramo sve tehnološke opcije držati otvorene i također ih koristiti. Ne razumijem ovu borbu protiv automobila i zašto ljudi žele zabraniti neke tehnologije."

SLUŽBENA ODLUKA Zabranili benzince i dizelaše: što ćemo smjeti voziti u budućnosti?

To je gledište iza kojeg stoji i nekoliko proizvođača automobila. Dok je Volkswagen obećao da će do 2033. na kontinentu postati marka koja koristi samo električne aute, druge tvrtke, uključujući BMW i Porsche, vjeruju da je pogreška poduprijeti samo jedan izvor energije i razmišljaju o planu koji uključuje baterije, izgaranje i vodik. Šef Stellantisa, Carlos Tavares, također se usprotivio jednostranom fokusu na električnu energiju.

RASTE OTPOR Italija: Zabrana auta na fosilna goriva nema smisla

Vozila koja pokreću motori s unutarnjim izgaranjem na sintetička goriva još uvijek stvaraju emisije, ali ta takozvana e-goriva mogu se proizvesti korištenjem "uhvaćenih emisija CO2", što takvo gorivo čini CO2 neutralnim.

  • Važna obavijest
    Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Autostart.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Autostart.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
  • flash7575

    auto na struju necu vozit ni da mi ga poklone.

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.