Na dizel, benzin i plin moguće je naći dosta zaista štedljivih automobila s cijenom do oko 20.000 eura
Jeftini automobili postali su prava rijetkost. Konkretno, na našem tržištu najmanje košta Dacia Sandero s cijenom od 14.400 eura. Automobil je prilično slabo opremljen i za taj novac ne dobijete ni klimu. Da bi danas kupili nešto malo ozbiljnije morate već izdvojiti koju tisuću Eura više. Cijene su u posljednje vrijeme "podivljale". Ne tako davno, prije korona krize najjeftiniji auto na tržištu, Hyundai i10 koštao je oko 10.000 eura. Danas njegova cijena iznosi 14.790 eura i s time je drugi najjeftiniji auto na tržištu, ali barem ima klimu. No nas danas ne zanimaju najjeftiniji modeli, već relativno jeftini automobili koji uz to najmanje troše. Postavili smo gornju granicu od oko 20 tisuća eura i provjerili koji su najštedljiviji automobili u ovom cjenovnom rangu. U izboru smo se vodili službenom WLTP potrošnjom koju je izmjerio proizvođač.
5. Hyundai i10 1.0 MPi
Benzin, 67 KS
Potrošnja 4,8 l/100 km
Cijena 14.790 eura
Najmanji Hyundai i drugi najjeftiniji automobil u Hrvatskoj dijeli peto mjesto s Toyotom Aygo X. Ima slabašan motor od 67 KS, no mala snaga i mala masa definitivno pridonose maloj potrošnji.
5. Toyota Aygo X1.0 VVT-i
Benzin, 72 KS
Potrošnja 4,8 l/100 km
Cijena 17.893 eura
Na diobi petog mjesta. Najsvježiji model u klasi malih gradskih automobila s obilježjima SUV-a ima jednostavnu konstrukciju, malu masu i vrlo štedljiv benzinski motor pa mala potrošnja nije iznenađenje.
3. Suzuki Swift 1.2 Hybrid
Benzin, 83 KS
Potrošnja: 4,7 l/100 km
Cijena: 16.162 eura
Gradski Suzuki dijeli treće mjesto s Mazdom 2. Iako mu je u nazivu riječ Hybrid, ovdje se radi o jednostavnom blagom hibridu koji ipak malo smanjuje potrošnju. Dovoljno za mjesto u top 5.
3. Mazda 2 E-Skyactiv Hybrid
Benzin, 90 KS
Potrošnja: 4,7 l/100 km
Cijena: 18.125 eura
Na diobi trećeg mjesta. Automobil je nedavno redizajniran, a za pogon je zadužen blagi hibridni motor koji je izuzetno štedljiv. Iako je najsnažniji benzinac u top 5, Mazda 2 je najštedljiviji auto s benzinskim motorom na tržištu.
2. Citroën C3
Dizel, 102 KS
Potrošnja: 4,5 l/100 km
Cijena: 18.192 eura
Iako u gradskoj klasi skoro više nema dizelaša, nekoliko proizvođača ih još uvijek drži u ponudi. Jedan od njih je Citroën čiji C3 je najjeftiniji dizelaš na tržištu i jedan od najštedljivijih novih auta koje možete kupiti. Model je pred krajem karijere.
1. Renault Clio dCi 100
Diesel, 100 KS
Potrošnja: 4,1 l/100 km
Cijena: 20.190 eura
Najštedljivji automobil do oko 20.000 eura je Clio s dizelskim motorom. Ovaj auto jedini malo probija granicu od 20.000 eura. Moramo napomenuti da su na tržištu podjednako štedljiviji dizelski Opel Corsa te Peugeot 208, no oni koštaju više od 22.000, odnosno 21.000 eura pa smo ih izostavili s ovog popisa. Clio je nedavno temeljito redizajniran pa je trenutno najsvježiji auto na ovom popisu.
Najštedljiviji plinski auti
Otkriti koji automobili na plin su najštedljiviji nije bilo nimalo teško. Na tržištu ih je samo pet i svi su jeftiniji od 20.000 eura pa svi ulaze u naš izbor.
5. Dacia Duster 1.0 ECO-G 100
Plin, Benzin, 100 KS
Potrošnja plina: 7,8 l/100 km
Cijena 19.350 eura
Automobilski veteran je najveći i najdojmljiviji automobil u Top 5 najštedljivijih auta na plin. Skoro 8 litara plina na 100 kilometara nije malo, no kada pogledamo cijenu plina, troškovi su na kraju na razini najštedljivijih benzinaca.
4. Dacia Sandero Stepway 1.0 ECO-G 100
Plin, Benzin, 100 KS
Potrošnja plina: 7,4 l/100 km
Cijena 16.500 eura
Trenutno najprodavaniji automobil na plin u Hrvatskoj. Više od polovice kupaca ovog auta bira pogon na plin koji se itekako isplati.
3. Dacia Sandero 1.0 ECO-G 100
Plin, Benzin, 100 KS
Potrošnja plina: 7,0 l/100 km
Cijena 15.100 eura
Jeftinija i manje privlačna verzija Sandera je najjeftiniji automobil na plin u Hrvatskoj. No prilično je siromašno opremljen, nama ni klimu.
2. Renault Clio TCe 100 LPG
Plin, Benzin, 100 KS
Potrošnja plina: 6,9 l/100 km
Cijena 18.490 eura
Nedavno redizajniran automobil je najatraktivniji i najnapredniji u ovom top 5. Jedini je Renault s pogonom na plin u ponudi.
1. Fiat Panda Fiat Panda 1.2 8v LPG
Plin, Benzin, 69 KS
Potrošnja plina: 6,2 l/100 km
Cijena 15.648 eura
Fiat je u ponudu vratio stari 1,2-litreni motor u kombinaciji s plinom. Izuzetno štedljiv automobil je već pri kraju karijere i uskoro mu stiže nasljednik.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.