Stiže nam najimpresivnija postava kompaktnih noviteta u povijesti. Većina najvažnijih proizvođača odlučila je baš ove godine predstaviti ili uvesti novu generaciju svojega kompaktnog modela
Prošla godina nam je donijela 'poplavu' novih SUV modela, no ova će očito biti u znaku najprodavanije klase u Europi i u Hrvatskoj, klasičnih kompakata.
U 2019. stiže nam najimpresivnija postava kompaktnih noviteta u povijesti. Većina najvažnijih proizvođača odlučila je baš ove godine predstaviti ili na tržište uvesti novu generaciju svojega kompaktnog modela. U središtu pozornosti bit će novi Volkswagen Golf koji će, ako sve bude prema očekivanjima, biti predstavljen u studenome. No o najvećoj zvijezdi 2019. godine zasad se ne zna gotovo ništa. Naime,još nema službenih informacija o tomu autu ni špijunskih fotografija .
No većina konkurenata već je pokazala svoje karte. Prvi će u utrku Hrvatski auto godine, Ford Focus, čija prodaja kod nas upravo počinje. U veljači stiže nova Toyota Corolla, zapravo nasljednica Aurisa u svim trima karoserijskim verzijama. U prvoj polovici ove godine kompaktnu će klasu ojačati i potpuno nova Mazda3, a sredinom godine svoj adut u zahuktalu utrku u kompaktnoj klasi šalje i Škoda – stiže nam nova Scala.
Dakle u 2019. kompaktna će se klasa promijeniti iz temelja. Velike stvari dogodit će se i u svijetu superautomobila. Bugatti bi ove godine mogao biti skinut s prijestolja jer svoje adute u utrku šalju Aston Martin i Mercedes. Valkyrie i AMG One imat će više od po 1000 KS i vozna svojstva bliska Formuli 1. Sigurni smo kako će podići veliku prašinu kad stignu. No s obzirom na to da je riječ o velikim i kompliciranim projektima, možda će biti odgođen dolazak na tržište.
Velik rast broja električnih automobila?
Godina 2019. trebala bi biti i godina početka proboja električnih automobila, barem što se europskih proizvođača tiče. Audi namjerava prodati oko 45.000, BMW 33.000, Mercedes 29.000, a VW 110.000 električnih auta. Glavne električne zvijezde ove godine bit će novi Audi E-tron koji dolazi tijekom ožujka i Mercedes EQC čiji se datum početka prodaje još ne zna.
Na cestama u Hrvatskoj mogli bismo ugledati i prvi Tesla Model 3. Iako se taj auto neće službeno uvoziti u Hrvatsku, počet će prodaja u Njemačkoj. No s tom najavom treba biti oprezan jer mnogi su se planovi u vezi s novim Teslinim modelom posljednjih godina izjalovili.
Srednja klasa će ove godine dobiti dva nova predstavnika. Za dva mjeseca počinje prodaja najatraktivnijeg i najnaprednijega Peugeota današnjice, novoga 508, a malo poslije u Hrvatsku stiže i novi BMW serije 3. S obzirom na ‘prašinu’ koju su ova dva automobila podigla, jasno je kako su limuzine iz srednje klase još daleko od najavljenog izumiranja. Kako je u 2018. na tržište stigao rekordan broj SUV-ova, 2019. će biti ipak malo umjerenija. Među modelima koji dolaze izdvajamo najveći Citroën, model C5 Aircross, najveći Seat – novi Tarraco te novu generaciju Toyote RAV4, koja stiže već ovoga mjeseca.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.