Početna Magazin 4906 pregleda

Smrt dizelašima! Oni su vrsta koja izumire i na našim cestama

FOTO: 24sata

Ove godine bilježi se drastičan pad prodaje automobila s dizelskim motorom. Nakon pet godina dizel više nije energent broj jedan kod novih auta

Nova era dizela | Author:

Automobili s dizelskim motorom su vrsta koja izumire. Neke marke poput Toyote već su se gotovo potpuno odrekle dizelskih motora, a također je sve više manjih modela koji se zbog smanjena interesa ne nude s dizelskim motorima. Svjež primjer je nova Škoda Fabia. 

Glavni razlog naglog i drastičnoga pada interesa za automobile s dizelskim motorima je svjetska 'antidizelska kampanja', koja je očito doprla i do Hrvatske. Na svakodnevne vijesti o štetnosti dizela i zabranama vožnje dizelaša ni prosječni hrvatski kupac, koji je tradicionalno naklonjen dizelu, očito nije mogao ostati ravnodušan. 

Nova Škoda Fabia | Author: Škoda foto: Škoda

Tu je još jedan veliki problem. Kako bi se udovoljilo sve strožim normama o ispušnim plinovima, dizelski automobili moraju koristiti sve skuplje sustave pročišćavanja, što drastično utječe i na povećanje njihove cijene. Benzinci koji su se potrošnjom posljednjih desetak godina opasno približili dizelskim motorima još su jedan faktor koji govori protiv automobila s dizelskim motorima.

Zbog svega toga dizelaši su sve manje tražena roba, a prije nekoliko godina činilo se kako će potpuno potisnuti benzince. Tako je bilo i na našemu tržištu. Još i prošle godine automobili s dizelskim motorima držali su 55 % tržišta novih automobila, a 2015., kad su bili na vrhuncu, gotovo dvije trećine, odnosno 62 % tržišta.

Smrt dizelu: Oni su vrsta koja izumire i na cestama Hrvatske | Author: Hrvoje Jelavic/PIXSELL foto: Hrvoje Jelavic/PIXSELL

U prvih osam mjeseci ove godine dizelaši su naglo pali na 41,5 % tržišta, a njihov udio i dalje iz mjeseca u mjesec pada. S obzirom na to što će se taj trend neminovno nastaviti, dizelaši su (na kraju krajeva) bez sumnje osuđeni na propast. U bliskoj budućnosti više gotovo neće biti automobila na dizelski pogon, dizelski motori vratit će se tamo gdje su bili prije četrdeset do pedeset godina, iako se sada razvijaju potpuno novi dizelski motori. No, u idućih nekoliko desetljeća i oni će iščeznuti, a uz rijetke iznimke pokretat će samo brodove, kamione i radne strojeve. Idućih nekoliko desetljeća opet pripada benzinu jer se ostali alternativni pogoni vrlo sporo šire.

Mediji su puni priča o električnim i hibridnim automobilima, no njihovi udjeli na tržištu su gotovo zanemarivi. Na tisuću benzinaca i dizelaša u Hrvatskoj se proda otprilike jedan električni i desetak hibridnih automobila. A iz godine u godinu njihov udio tek minimalno raste. I na svjetskoj razini udio električnih automobila je zanemariv. S plug-in hibridima čine manje od 1% prodaje. Ni plin nije popularan među kupcima novih auta. Već godinama drži mali udio, uglavnom oko 1 posto. 

Ušteda goriva | Author: 24sata foto: 24sata

BENZIN 56,3 %
Bio je uvjerljivo najpopularniji i sad se vraća

DIZEL 41,5 %
Do prošle godine broj jedan, a sada u velikome padu

STRUJA 0,1 %
I dalje se prodaje zanemarivo malo auta na struju

HIBRID 1,2  %
Raste posljednjih pet godina, ali ne silovito

PLIN 0,9 %
Broj novih auta s plinom posljednjih godina stagnira

 

 

 

 

  • Važna obavijest
    Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Autostart.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Autostart.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
  • kenjo

    U Hrvatskoj sirotinja će sigurno vozit benzince, baš.
  • dino

    Narod blesav u EU.Kupuju manje dizela,a više benzinaca i ostale alternative.Voze na benzu i plaču kako puno troše na benzince

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.