Prije šest godina lako smo sastavili Top 10 automobila jeftinijih od 75.000 kuna. Danas ne mpožemo ni Top 3 jeftinijih od 100.000 kuna
Još malo pa nestalo! Imamo naše posljednje Mohikance. Pritisnuti inflacijom i vrtoglavim rastom cijena novi automobili jeftiniji od 100.000 kuna uskoro će nestati s našeg tržišta.
Prije šest godina lako smo sastavili Top 10 automobila jeftinijih od 75.000 kuna. Još prije dvije godine mogli ste birati između nekoliko desetaka modela jeftinijih od 100.000 kuna, prije šest mjeseci još ih je bilo sedam, a sada se lista smanjila na samo dva! Da točno, za manje od 100.000 kuna moguće je kupiti samo dva automobila: jedan Hyundai i jednu Daciu.
Ovaj primjer jasno pokazuje kako su cijene automobila posljednjih godina podivljale. Rast je za neke modele veći 50 posto, a neki drugi jeftini modeli jednostavno su iščezli s tržišta pritisnuti ekološkim i sigurnosnim normama koje nisu mogli ispuniti.
Posljednja dva modela za tržištu prilično su skromni.
Dacia Sandero s benzinskim motorom od 91 KS i osnovnim paketom opreme Essential košta 97.600 kuna. Riječ je o jednom od najprostranijih gradskih automobila na tržištu koji je dobro motoriziran i prilično udoban u vožnji. No njegova opreme izuzetno je skromna. nema govora od nekakvim dodirnim zaslonima i digitalizaciji luksuzu kad ovaj auto u serijskoj opremi nema ni klima uređaj. Za njega je potrebno nadoplatiti 3000 kuna, i sigurni smo da će to 99 posto kupaca i učiniti. A uz tu doplatu Sandero također već danas ispada iz "kluba 100.000 kuna".
Najjeftiniji model na hrvatskom tržištu trenutno je Hyundai i10. Mali gradski automobil (za klasu manji od Sandera) ne nudi previše mjesta i komfora ni snage (67 KS), ali barem ima kompletnu opremu. U serijsku opremu osnovne izvedbe 1.0 MPI Select spada i klima uređaj, radio i tempomat, a cijena mu je od 91.996 kuna. Štoviše i bogatije opremljeni i10 Trend s manje od 98.000 kuna i dalje spada u "klub 100.000 kuna". I to je to. Ni jedan drugi novi automobil na našem tržištu nije jeftiniji od 100.000 kuna. Ni oni najmanji poput Renaulta Twinga, Mitsubishija Space Stara ili Fiat Pande.
A bit će još i gore. Predstavnici velikih automobilskih tvrtki tvrde da će nova ekološka norma EURO 7 koja dolazi 2025. godine za posljedicu imati rast cijena novih automobila za 3000 do 5000 eura. To bi mogao značiti i kraj za gradsku klasu koja ne bi više bila isplativa. Kako stvari sada stoje, neće mnogo godina proći do trenutka kada ćemo morati raditi Top ljestvice "najpovoljnijih" automobila na tržištu koji su jeftiniji 20.000 eura.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.