Iako smo nedavno pisali o tome kako voziti po buri, olujnome, ali i ostalim jakim vjetrovima, s obzirom na vremenske uvjete koji su se nadvili nad hrvatskim krajevima vrijeme je da se podsjetimo tih savjeta...
Koliko je zapravo opasno voziti dok pušu bura i olujni vjetrovi očito je i iz medijskih izvješća u kojima viđamo prevrnute kamione koji s teretom znaju biti i nekoliko desetaka puta teži od automobila. Istina je i da je površina kamiona puno veća pa prikolica posluži kao jedro na vjetru, no uzmemo li u obzir manju težinu automobila onda su mogućnosti prevrtanja kamiona i automobila podjednake.
Prvi znak jakih udara vjetrova je povremeno preusmjeravanje vozila, što se najčešće osjeti na upravljaču koji lagano povuče u stranu u koju vjetar puše. U takvoj situaciji bitno je ostati smiren i upravljač primiti objema rukama. Ako je to ipak previše za vas i strah vas je nastaviti vožnju, savjetujemo da se što prije isključite iz prometa te pričekate da vjetar oslabi ili da, kao ovih dana kada je vjetar neumoljiv, izaberete javni prijevoz ili taksi. Duža putovanja odgodite jer sigurnost je na prvome mjestu.
No postoje situacije, kao što je to ovih dana, kada vjetar nema milosti pa jaki naleti znaju trajati i nekoliko dana. U tim razdobljima nekada nemate izbora autom morate putovati, ali to učinite maksimalno koncentrirano. Svaka pogreška može vas stajati izlijetanja s ceste ili sudara s nekim drugim vozilom ili, još gore – pješakom, što nerijetko završi najgorim mogućim scenarijem.
Brzinu maksimalno prilagodite i izbjegavajte nagle pokrete na upravljaču, jer ako vam vjetar gura upravljač na jednu stranu ne znači da ćete ga naglo okrenuti na drugu. Pokušajte laganom korekcijom objema rukama održavati 'volan' u smjeru svoga kretanja.
Izbjegavajte vožnju u blizini drugih automobila, a pogotovo onih s većom površinom, poput kombija, autobusa ili tegljača. Tako ćete se osigurati od opasnosti da drugi nalete na vas. Usto, uvijek kada možete probajte držati sredinu prometnoga pravca – to bi vam trebalo biti dovoljno da, izgubite li malo kontrolu, ne završite u jednoj ili drugoj strani zaštitne ograde.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.