U prvoj polovici ove godine je do sada prodano čak 33.799 novih automobila, no ni trećina njih nije završila u rukama privatnih korisnika
Statistike često znaju biti zavaravajuće. Tako je i s onima o prodaji novih automobila u Hrvatskoj. Ove godine bilježimo ogroman rast prodaje novih automobila, skoro 44 posto u odnosu na prošlu godinu. Iz toga bi se dalo zaključiti da u našoj državi teće "med i mlijeko" i da su građani masovno pohrlili u auto salone da si osiguraju svoj novi automobil, bez obzira na to što je on posljednjih godina drastično poskupio. U prvoj polovici ove godine je do sada prodano čak 33.799 novih automobila, no on što vam te taj podatak neće otkriti bez dodatnog istraživanja je činjenica da je vrlo velik dio tih automobila završio u rent-a-car tvrtkama, voznim parkovima drugih tvrtki te državnih i drugih javnih službi.
Privatni kupci koji dođu u salon i izvrše uplatu za novi auto danas su prava rijetkost, mnogo nema ni onih koji kupuju na kredit, a ni financiranje privatnih automobila putem leasinga još nije došlo an neku značajniju razinu. Kad zbrojimo sve takve kupce i korisnike dolazimo do ukupne brojke od 11.019 automobila koji su zapravo završili u rukama fizičkih osoba. To je manje od trećine, što znači da tržište novih automobila u Hrvatskoj uvelike ovisi o rent-a-caru, tvrtkama i državi. No tako je i u većini drugih europskih država, posebice u onim turističkim. Ipak, ne valja zaboraviti da dio automobila kupljenih na tvrtku služe kao privatni automobili, no to se ne može vidjeti iz statistika.
Hrvatski privatni (fizički) kupci su u manjini, no postoje i stoga smo odlučili provjeriti što prosječni hrvatski kupci novih automobila zapravo biraju, koje su im omiljene marke i koji su im omiljeni modeli. Podatke o privatnim kupcima i korisnicima automobila ustupila nam je Promocija plus, agencija koja je vodeći autoritet u Hrvatskoj u pogledu statistika o automobilskom tržištu i koja nas i inače snabdijeva podacima o ukupnoj prodaji. Podaci izneseni u nastavku odnose se na prodaju tijekom prve polovice ove godine, a detaljne podatke o hrvatskom ukupnom tržištu automobila u prvoj polovici godine možete pročitati u ovom članku:
I dok su na ukupnom tržištu automobila najuspješnije tri marke Volkswagen, Renault i Škoda, situacija je kod privatnih kupaca dosta drugačija. Na prvom mjestu je i ovdje Volkswagen s 1373 prodana automobila, no slijedi Kia s 1187 i Suzuki s 1121 automobilom. Otprilike trećina prodanih Volkswagena završi u rukama privatnih kupaca, dok je kod Kie i Suzukija taj udio mnogo veći. Gotovo 50 posto prodanih Kia i skoro 60 posto prodanih Suzukija završi kod privatnih kupaca.
Na četvrtom mjestu ljestvice najprodavanijih automobila za privatne kupce je Škoda sa 1032, a slijedi je Dacia na petom mjestu s 970 automobila. U top 10 su još Hyundai, Toyota, Renault, Audi i Mazda.
NAJUSPJEŠNIJE MARKE KOD PRIVATNIH KUPACA I KORISNIKA
1. Volkswagen 1373
2. Kia 1187
3. Suzuki 1121
4. Škoda 1032
5. Dacia 970
6. Hyundai 880
7. Toyota 821
8. Renault 623
9. Audi 455
10. Mazda 451
11. Opel 332
12. MG 200
13. Peugeot 196
14. Nissan 167
15. Citroen 159
16. BMW 154
17. Cupra 137
18. Mercedes 130
19. Seat 111
20. Ford 100
21. Volvo 83
22. Tesla 73
23. Fiat 69
24. Mini 39
25. Porsche 37
26. Honda 30
27. Land Rover 21
28. Subaru 18
29. Jaguar 9
30. DS 8
31. Smart 8
32. Jeep 7
33. Lexus 6
34. Dongfeng 4
34. Mitsubishi 4
36. Alfa Romeo 2
37 McLaren 1
38. Bentley 1
Renault i Opel (11. kod privatnih kupaca) su pravi primjeri tvrtki koje svoje poslovanje temelje na prodaji rent-a-caru i tvrtkama dok kod privatnih kupaca nisu toliko popularni. Kod obje ove marke prodaja privatnim kupcima čini manje od 20 posto ukupne prodaje.
Među premium brendovima kod privatnih kupaca i korisnika apsolutni je vladar Audi. Prodao je mnogo više automobila od Mercedesa, BMW-a i Lexusa zajedno. Posebno zanimljiva je situacija s Alfa Romeom. Ova talijanska marka ima široku bazu obožavatelja, no mizernu prodaju privatnim kupcima - samo 2 primjerka ove godine. Zanimljivo je da je jednog privatnog vlasnika pronašao i McLaren, dok su sva tri prodana Ferrarija registrirani na tvrtke.
Što se tiče modela koje biraju privatni kupci i korisnici već godinama dominira Suzuki s Vitarom i SX4. Ove godine je na vrhu Suzuki SX4 s 519 registriranih primjeraka ispred Vitare kojih je registrirano 455. Treća je Dacia Sandero s 437, četvrti Volkswagen Taigo s 376, a peta Dacia Duster s 360 primjeraka. U top 10 su još Kia XCeed, Volkswagen T-Cross, Škoda Octavia, Hyundai Tucson i Škoda Kamiq.
TOP 30 MODELA KOD PRIVATNIH KUPACA I KORISNIKA
1. Suzuki SX4 519
2. Suzuki Vitara 455
3. Dacia Sandero 437
4. Volkswagen Taigo 376
5. Dacia Duster 360
6. Kia XCeed 299
7. Volkswagen T-Cross 290
8. Škoda Octavia 279
9. Hyundai Tucson 275
10. Škoda Kamiq 273
11. Kia Ceed 262
12. Kia Sportage 255
13. Volkswagen T-Roc 244
14. Renault Captur 225
15. Toyota Yaris 217
16. Volkswagen Tiguan 214
17. Toyota Yaris Cross 201
18. Kia Stonic 196
19. Hyundai Bayon 179
20. MG ZS 169
21. Toyota Corolla 163
22. Škoda Karoq 163
23. Hyundai I20 158
24. Renault Clio 131
25. Cupra Formentor 127
26. Mazda 3 126
27. Škoda Kodiaq 125
28. Volkswagen Golf 123
29. Hyundai I30 115
30. Mazda CX-30 112
Za usporedbu, kad pogledamo ukupno tržište prvi je Renault Clio, koji je među privatnim kupcima i korisnicima tek na 26. mjestu. Druga je Škoda Octavia (8. među privatnima), a treći Renault Captur (14. među privatnima). Očito je da se kod mnogim modela ukusi i preferencije privatnih kupaca znatno kose s onima rent-a-cara i drugih tvrtki, a glavni razlog za to je uglavnom cijena. Ono što je prikladno i povoljno tvrtkama i rent-a-car kompanijama ne mora biti prikladno i povoljno privatnim kupcima.
Iz ljestvice najpopularnijih modela kod privatnih kupaca i korisnika vidljivo je i da su SUV-ovi i crossoveri potpuno zavladali tržištem. Čak osam od 10 prvih modela spadaju u tu kategoriju, zapravo skoro devet jer se i Dacia Sandero najčešće prodaje u crossover varijanti Stepway. Iznimka je zapravo samo Škoda Octavia, najuspješniji "ne-SUV" na tržištu.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.