Matthias Mueller, 62. godišnji dosadašnji direktor imenovan je prvim čovjekom VW-a preko noći. Od 11 milijuna inkriminiranih vozila sa TDI agregatima koliko je njih u Hrvatskoj? Prema nekim neslužbenim izjavama navodno ih nema ili je njihov broj krajnje zanemariv
Nadzorni odbor po kratkom je postupku smijenio Martina Wintherkorna, dosadašnjeg COO. On je prvi "platio glavom" zbog skandala izavanog u SAD-u, zbog navodnog "muljanja" s nitrogen dioksidom. Afera koja je u samo tjedan dana stajala Volkswagen nevjerojatnih 21,8 milijardi eura ulazi u svoju drugu fazu, u onu u kojoj Narodni auto mora dati odgovore na teške optužbe koje su plasirali Amerikanci. Prvo je njihova Agencija za zaštitu okoliša dijagnosticirala sumnjive radnje sa Volkswagenovim softverima koji su odašiljali lažne podatke o emisiji NO2, a zatim je reagiralo i američko pravosuđe. Volkswagenu su zaprijetili kaznom od 18 milijardi dolara, izazvali bojazan da će čak 72.000 djelatnika ove mega ponate tvrtke ostati bez posla te raširili aferu poput požara globalnim svijetom. U SAD-u je bilo inkriminirano 480.000 Jetta, Golfova, Passata, Audija A3..., s dvolitarskim TDI agregatima koji su odašiljali više NO2 nego što bi smjeli, a procjena je da širom svijeta vozi takvih 11 milijuna auta.
Koliko ih je u Hrvatskoj još se ne zna, jer podaci iz VW-a naprosto se doziraju i stopiraju. Prema nekim najavama njih je zanemarivo malo, ili ih čak i nema. Naime, oznake sa šasija inkriminiranih američkih Volkswagena uvelike se razlikuju od onih koje imaju Volkswagenovi modeli u nas. Usprkos znatiželji, novinari teško dolaze do ovakvih podataka.
Još uvijek se na zna epilog štete koja je nastala, a vlasnici kompanije bilježe ogromne minuse. Tako su Katarci u samo sedam dana afere izgubili na dionicama 1,9 milijardi dolara. Zanimljivo, vlasnici su 17 posto Volkswagen grupe. Norveški zdrastveni fond te norveški fond za investicije koji su vlasnici 12,3 posto dionica bilježe već sada gotovo milijardu eura minusa. Zanimljivo je kako je u prva četiri dana dionica VW-a pala za 42%, da bi se potom oporavila i zaustavila trenutno na minusu od 28%. No, taj je "tečaj" tresan i krajnje nestabilan. Upravo stoga većinski su vlasnici, obitelji Piech i Porsche (50,7%) odlučili stvari uzeti u svoje ruke. Prvo su pod svoje stavili Nadzorni odbor, a onda po kratkom postupku "smaknuli" Martina Wintherkorna, dosadašnjeg direktora koji je proglašen u najmanju ruku direktorom koji se nije najbolje snašao u datoj situaciji. Zanimljivo, upravo je Wintherkorn prije tri godine zamijenio legendarnog Ferdinanda Piecha, suvlasnika i višegodišnjeg karizmatskog čelnika VW-a.Štoviše, uspio ga je izgurati i iz Nadzornog odbora, no na njegovu žalost ipak su u njemu ostali neki Piechu vjerni suradnici. Očigledno je da ova afera ima i svoju drugu granu. Prva se odnosi na prisustvo NO2, a druga upozorava kako međuljudski i upravljački odnosi nisu bili idealni.
Kompanija koja je prošle godine "okrenula" 202,5 milijardi eura, koja je ostvarila dobit od 14,5 milijardi, čija je imovina vrijedna 165 milijardi, koja je na 67. mjestu najpoznatijih svjetskih brendova, koja je po prvi put u povijesti prošle godine prodala preko 10 milijuna auta, koja je u prvih šest mjeseci prodala 5,2 milijuna auta i koja je s trona maknula i General Motors, Hyundai i Toyotu. 2015. ostat će zabilježena i po tome što je Volkswagen postao apsolutni No.1 svjetske automobilske industrije. Je li afera izazvana zbog nitrogen dioksida ili pak zbog američke zavjere, pitanje je na koje je sve teže dati odgovor. Biti će kako tu od svega ima svačega... Sve je više karata na stolu, a epilog se traži čim žurnije. Samo tako je moguće umanjiti nesagledivu štetu koju su izazvali miligrami dušičnog oksida.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.