Propisi o emisijama znatno su blaži u SAD-u i na Bliskom istoku nego u Europi, tako da opstanak BMW-ovog V8 ne mora značiti i preživljavanje u Europi
Downsizing i ekologija razlog su zbog kojih imamo sve manje velikih benzinskih motora. V10 više ne postoji u novim autima, a sličnim putem su krenuli i V12 motori, čiju ponudu danas možemo izbrojati na prste. BMW je prestao s prodajom V12 2022. godine kada je M760i povučen, a BMW-ov V10 je mrtav već 15 godina. No je li možda i V8 u opasnosti. Prema tvrdnjama BMW-a nije, a za njegovo očuvanje na životu prvenstveno možemo zahvaliti Amerikancima.
U intervjuu za Automotive News , šef razvoja BMW-a Frank Weber jasno je izjavio: "V8 je ovdje da ostane. Nastavit ćemo nuditi V8." Weber je objasnio da elektrificirani šesterocilindraš ne može u potpunosti zamijeniti snažan V8 kupcima iz SAD-a i Bliskog istoka. Ustvrdio je i da, iako smanjeni hibridni pogonski sklop daje otprilike iste performanse i ubrzanje, kupcima se više "sviđa glatkoća, zvuk, osjećaj V8."
Propisi o emisijama znatno su blaži u SAD-u i na Bliskom istoku nego u Europi, tako da opstanak BMW-ovog V8 ne mora značiti i preživljavanje u Europi jer BMW se ovdje već počeo udaljavati od V8. Primjerice, nova serija 7, trenutačno se nudi samo u kombinaciji s šesterocilindričnim dizelašom, plug-in hibridnim benzincima istog broja cilindra i s električnim pogonom. Benzinski 760i s V8 motorom se nudi samo u blindiranoj verziji Protection (slika ispod).
Weber nije spomenuo koji će budući modeli imati V8 motore, ali nije teško identificirati neke od njih. Prototipovi sljedeće generacije X5 su već na cestama, a postoje izvještaji da će BMW također obnoviti X6 i X7. U najmanju ruku, očekuje se da će tri luksuzna SUV-a zadržati osam cilindara u SAD-u, no teško i u Europi. Twin-turbo 4,4-litreni motor će se vjerojatno nastaviti nuditi i na Bliskom istoku i drugim dijelovima svijeta s manje strogim zakonima u pogledu emisija.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.