Početna Novosti 196 pregleda

BMW se udružuje s kineskim divovima protiv EU carina

FOTO: BMW

Kvartet divova automobilske industrije se protivi carinama uvedenim prošle godine nakon istrage Europske komisije o kineskoj državnoj pomoći kineskoj automobilskoj industriji

Četiri proizvođača automobila iz Europe i Kine udružili su snage kako bi osporili carine Europske unije na automobile uvezene iz Kine. BMW, BYD , Geely i SAIC podnijeli su žalbe u utorak ovog tjedna, samo jedan dan prije isteka roka.

Kvartet divova automobilske industrije se protivi carinama uvedenim prošle godine nakon istrage Europske komisije o kineskoj državnoj pomoći kineskoj automobilskoj industriji, javlja Reuters. 

TRŽIŠTE Zbog carina: Prodaja kineskih električnih vozila u Europi naglo je pala

Europska unija je u svojoj istrazi zaključila da je državna pomoć nekim proizvođačima automobila u Kini dala nepravednu financijsku prednost pri prodaji električnih automobila u Europi. Istražitelji su tvrdili da je pomoć dolazila u mnogim oblicima, od jeftinih zajmova do subvencioniranih baterija, a budući da su neki proizvođači automobila dobili više pomoći od drugih ili su bili manje transparentni u istrazi, iznosi carina variraju od proizvođača do proizvođača. 

Osim ranijom carinom od 10 posto električni automobili marke BYD pogođeni su s relativno niskom dodatnom stopom od 17 posto. Geelyjevi električni automobili dobili su dodatnu carinu od 18,8 posto, a SAIC, koji nije surađivao u EU istrazi je kažnjen s najvećom mogućom dodatnom carinom od 35,3 posto.

SAIC Vlasnik MG-a tuži Europsku komisiju zbog carina na kineske automobile

U problemima se našla i BMW grupa.  Iako bi carine za električne automobile iz Kine mogle pomoći prodaji njihovih automobila marke BMW, one predstavljaju veliki problem za Mini. Mini s benzinskim motorima se i dalje proizvodi u tvornici u Oxfordu u Velikoj Britaniji, ali novi električni Cooper i Aceman proizvode se u Kini. 

Osim BMW-a u problemima bi se zbog carine mogla naći i marka Cupra koja također proizvodi u Kini, a čak se i Mercedes, koji ne uvozi automobile iz Kine u Europu, ranije usprotivio carinama .

STUPILE NA SNAGU Veliki vodič: Evo koliko su carinama pogođeni automobili iz Kine

Nekoliko kineskih kompanija traži načine za izbjegavanje carina proizvodnjom svojih električnih vozila u Europi. Chery već proizvodi automobile u staroj Nissanovoj tvornici u Španjolskoj, BYD ima planove za izgradnju tvornica u Mađarskoj i Turskoj, a nedavno su se pojavila medijska izvješća o tome da su kineski proizvođači zainteresirani za preuzimanje tvornica u Europi koje VW-u više ne trebaju.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.