Ovih će dana upravni sud u Leipzigu odlučiti o pravnoj utemeljenosti odluke o zabrani prometa, koju su već donijeli lokalni sudovi u Stuttgartu i Düsseldorfu. Nakon njih, odluka bi se uskoro mogla primjenjivati i u ostalim gradovima

Glavni uzročnici visoke koncentracije dušikovih oksida u gradovima su vozila s dizelskim motorima, smatra Udruga "Njemačka pomoć okolišu" (DUH), te stoga želi postići zabranu prometa za takva vozila. Ovih će dana Upravni sud u Leipzigu donijeti odluku za gradove Stuttgart i Düsseldorf, nakon što su lokalni sudovi već djelomice presudili u korist DUH-a.

Pred Upravnim sudom je da utvrdi pravnu utemeljenost eventualne zabrane prometa za sporna vozila. Nakon što donese odluku, ona će se vrlo brzo primjenjivati i u ostalim njemačkim gradovima, što bi moglo rezultirati zabranom prometa za 15 milijuna automobila u većini njemačkih gradova.

Ako sud odluči da gradovi moraju uvesti spomenute zabrane, nije potpuno jasno što to točno znači za pokrajine te kako moraju reagirati u slučaju prekomjernoga zagađenja zraka, rekao je Winfried Hermann, ministar prometa sSvezne pokrajine Baden-Württemberg. Stručnjak za automobilsku industriju Ferdinand Dudenhöffer smatra kako su zabrane prometa za sve automobile s dizelskim motorima (izuzev onih iz zadnje generacije) neizbježne.

Špekulira se kako politika neće dopustiti ovakve zabrane, jer bi to uvelike pogodilo kako građane tako i manje i srednje poduzetnike, čiji su vozni parkovi uglavnom pogonjeni dizelskim motorima. Ako sud u Leipzigu odobri zabrane, to bi moglo rezultirati jačim pritiskom na autoindustriju s ciljem uvođenja tehničkih izmjena na dizelašima iz starijih generacija, što je ona dosad odbijaia Autoindustrija je jedan od najvećih poslodavaca u zemlji, pa su organizacije za zaštitu okoliša predbacivale Angeli Merkel i ostatku Vlade da previše podilazi predstavnicima autoindustrije.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.