Proizvodnja će započeti u prvom tromjesečju 2026. godine u Barceloni, a ovaj model gotovo sigurno će biti jedan od posljednjih novih automobila koji koristi legendarni 2.5 TFSI motor
Ljubitelji Volkswagena i dalje sanjaju o Golfu R s legendarnim petcilindričnim motorom, a Audijevi fanovu su nedavno izgubili RS Q3. No druga marka iz koncerna, Cupra, ponovno je dobila legendarni 2,5-litreni motor. Naime, Španjolski Formentor VZ5 vraća se na scenu, i to u još ekskluzivnijem izdanju nego prije redizajna.
Moćni VZ5 prvi je put predstavljen 2021. u seriji ograničenoj na 7000 primjeraka, a sada se nakon redizajna Formentora vraća u novoj limitiranoj seriji, od samo 4000 automobila. Ispod poklopca motora ponovno se nalazi Audijev 2,5-litreni TFSI, peterocilindrični turbomotor koji je stekao kultni status među entuzijastima. Ipak, Cupra nije dobila punu snagu iz Ingolstadta, umjesto 400 KS i 500 Nm kao u aktualnom Audiju RS3 i bivšem Q3, Cuprin model raspolaže s 390 KS i 480 Nm, isto kao i prethodnik prije redizajna.
Motor je uparen sa 7-stupanjskim automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom, a snaga se prenosi na sve kotače preko Cuprina 4Drive sustava, koji navodno koristi sličnu koncepciju kao RS Torque Splitter iz RS3. Takva konfiguracija znači da VZ5 i dalje ima prepoznatljivi "grip" i agilnost, ali uz nešto "mekšu osobnost" u odnosu na njemačkog rođaka.
Iako Cupra još nije objavila službene performanse, očekuje se da će ubrzanje do 100 km/h i dalje biti oko 4,2 sekunde, a najveća brzina ograničena na 250 km/h. Vizualno je novi VZ5 prepoznatljiv je po bakrenim detaljima, dvostrukim ispušnim cijevima koje su postavljene jedna iznad druge, te 20-inčnim naplatcima.
Za razliku od originalne verzije, koja se nudila isključivo s volanom na lijevoj strani, novi Formentor VZ5 bit će dostupan i s denim volanom, što znači da po prvi put ulazi i na britansko tržište. Cijena još nije objavljena, ali s obzirom na to da Formentor VZ s motorom iz Golfa R i 333 KS u Hrvatskoj stoji od 53.685 eura, novi VZ5 bi trebao koštati osjetno iznad 60.000 eura, ali vjerojatno biti jeftiniji od Audija RS3 koji starta od 77.405 eura.
Proizvodnja će započeti u prvom tromjesečju 2026. godine u Barceloni, a ovaj model gotovo sigurno će biti jedan od posljednjih novih automobila koji koristi legendarni 2.5 TFSI motor, budući da Audi ne planira prilagoditi pogonski sklop strogim Euro 7 normama koje stupaju na snagu krajem 2026. godine.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.