Od početka godine do danas kineski proizvođači su predstavili ukupno 62 nova modela što je u prosjeku više od 5 premijera mjesečno
Ako izuzmemo redizajne ili konceptne automobile, tijekom 2022. u svijetu je predstavljen 131 potpuno novi model automobila. Od toga su čak 47 posto predstavili kineski proizvođači koji time potvrđuju da im je cilj dominacija svjetskim automobilskim tržištem. Japanski proizvođači su zaslužni za 20 posto, a europski za samo 18 posto premijera.
Od početka godine do danas kineski proizvođači su predstavili ukupno 62 nova modela što je u prosjeku više od 5 premijera mjesečno. Među njima je dominirao SAIC koji je ove godine predstavio čak 10 novih modela, nešto što si europski ili američki proizvođači ne mogu ni zamisliti. Geely je imao osam premijera, a Great Wall šest.
Ipak, globalni lider po broju novih modela u 2022. nije kineska tvrtka već japanska Toyota grupacija koja se sastoji od Toyote, Daihatsua i Lexusa. Ona je tijekom godine predstavila 11 novih modela d kojih četiri SUV-a, tri limuzine, tri monovolumena i jedan gradski auto. Toyota grupacija time nastavlja svoju proizvodnu ofenzivu jer su i 2021. predstavili jednak broj novih modela. Naravno, većina tih modela nije zastupljena na našem tržištu. Honda je predstavila osam novih modela.
Od europskih proizvođača najviše premijera je imao Stellantis. Proizvođač koji je između ostalih vlasnik Peugeota, Citroëna, Opela, Fiata, Jeepa i Chryslera imao je osam premijera, a najznačajnije među njima su Alfa Romeo Tonale, Citroen C4 X, Fiat Fastback, Jeep Avenger, Maserati Grecale i Peugeot 408. Volkswagen grupa je imala šest premijera a među njima valja istaknuti Škodu Enyaq Coupé, novi Amarok, i ID.Buzz. BMW i Mercedes su predstavili četiri nova modela.
SUV-ovi i dalje dominiraju tržištem pa čine čak 51 posto ovogodišnji premijera. Dobro stoje i limuzine koje su vrlo popularne u Kini. Ove su godine tako predstavljene čak 23 nove limuzine, a 12 od njih će biti dostupno samo u Kini. Iznenađuje i broj novih monovolumena, automobila iz klase koja u Europi skoro više ne postoji. Diljem svijeta je predstavljeno 16 novih modela, polovica od njih samo za Kinu. Gradski automobili imali su samo osam premijera.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.