Nakon njemačke blokade Europska komisija bila je prisiljena reagirati i predložiti novi nacrt zakona
Izgleda da budućnost automobilske industrije u Europi nakon 2035. godine ipak neće biti potpuno električna. Nakon što je Njemačka, koja se udružila s još sedam država, u Europskom vijeću blokirala zakon o zabrani vozila s motorima na unutarnje izgaranje Europska komisija bila je prisiljena reagirati i predložiti novi nacrt zakona u čijem je posjedu Reuters. Novi zakon bi trebao dopustiti proizvodnju i prodaju automobila s benzinskim i dizelskim motorima koje bi pokretala takozvana "e-goriva". Riječ je o sintetičkim gorivima koja su CO2 neutralna.
Njemački politički vrh, ali i automobilska industrija žestoko je reagirala na plan EK-a da svi novi automobili od 2035. moraju imati nultu emisiju CO2 i pogon na struju iz baterija ili vodikovih gorivih ćelija. Njemačkoj se ubrzo pridružila i Italija, ali i neke istočnoeuropske države. Sada se čini da je Njemačka uspjela u svojoj namjeri i da su benzinci i dizelaši spašeni nakon 2035. godine.
Novi nacrt uredbe predviđa stvaranje nove kategorije vozila koja mogu koristiti samo CO2 neutralna goriva. Kako ti isti automobili ne bi koristili klasični benzin i dizel, uredba će naložiti da moraju imati sustav koji onemogućava rad motora kada se ne koriste CO2 neutralna goriva. Prema EU ideji takva vozila bi se smjela proizvoditi i prodavati nakon 2035. te po tome bila izjednačena s baterijskim električnim vozilima i s vozilima koja za pogon koriste gorive ćelije.
Glasnogovornik Europske komisije odbio je komentirati nacrt dokumenta, no potvrdio je da "traju razgovori između Komisije i njemačkih vlasti“.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.