Njemačka dobiva sve više saveznika u svojem protivljenju zabrani novih benzinskih i dizelskih automobila od 2035. godine.
Do 2035. svi bi novi automobili trebali imati nultu emisiju CO2, barem je to ideja Europske Unije koja se još prije mjesec dana činila kao gotova stvar, no ubrzo je sve zapelo. Podsjećamo, nakon što je Europska komisija prošle godine usuglasila zabranu, Europski parlament je glasao za nju prije točno mjesec dana. Da bi zabrana stupila na snagu bila je potrebna samo potvrda od strane Europskog vijeća i se smatralo samo formalnošću, no sve se zakompliciralo kada je Njemačka iznenada promijenila stav i zaustavila čitav proces početkom ovog mjeseca.
Iako su mnogi smatrali da Njemačka igra samo političke igre i da će na kraju popustiti njihov otpor je sve žešći, a Nijemcima se u tome pridružuje sve više država. Njemačka je zapravo sklopila pravi mali savez protiv zabrane motora s unutarnjim izgaranjem u kojem je sada još šest EU država: Češka, Slovačka, Italija, Poljska, Rumunjska i Mađarska. Svi njihovi ministri prometa nedavno su održali sastanak kako bi raspravljali o tome što se mora promijeniti u odluci EU-a.
Njemački ministar prometa Volker Wissing rekao je u izjavi nakon sastanka "da se prijedlog EU-a mora odmah promijeniti". Dodao je "da se pristup čini krivim", ističući da postoji "klimatski neutralan način" za pokretanje automobila s benzinskim i dizelskim motorima.
Osim potpune zabrane od 2035. zakon nalaže i drastične rezove prije toga. U njemu se traži smanjenje emisije CO2 od 55 posto za nove automobile i 50 posto za kombije do 2030. Oni koji bi u tome svemu nastradali bili bi kupci jer od 2030. ne bi trebalo biti ni poticaja za vozila s nultom i niskom emisijom CO2, što bi značilo još skuplje električne automobile.
Tu su i neke iznimke, no one očito idu na ruku samo bogatima. Proizvođači koji proizvode između 1000 i 10.000 novih automobila godišnje imat će rok do 2036. za usklađivanje s novim pravilima, dok bi proizvođači koji godišnje proizvedu manje od 1000 automobila trebali ostati izuzeti od zabrane. Takvi proizvođači redovito proizvode iznimno skupe superautomobile ili luksuzne automobile za odabrane.
Nijemci se zalažu da se od 2035. dozvoli proizvodnja novih automobila koje pokreću takozvana E-goriva koja su CO2 neutralna. Nekoliko proizvođača automobila već je poduzelo korake u testiranju upotrebe takvih goriva, ali i motora s unutarnjim izlaganjem koje pokreče CO2 neutralni vodik.Čak i Toyota eksperimentira s motorima s unutarnjim izgaranjem na vodik, počevši s Priusom koji bi takav pogon mogao dobiti 2025. godine.
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Autostart.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Autostart.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
ZG_KAJ
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.