S obzirom na to koliko su europski entuzijasti zavoljeli GR Yaris logično je bilo nadati se da će veći, snažniji i još ozbiljniji brat jednog dana završiti i u europskim salonima. No hoće li se to dogoditi?
Toyota je potvrdila ono što se dugo šuškalo, od 2026. godine počinje proizvodnja GR Corolle u europskoj tvornici u Burnastonu, u Ujedinjenom Kraljevstvu. Na prvu, to zvuči kao sjajna vijest za europske entuzijaste ovog fantastičnog automobila, kakvih na tržištu nedostaje, no postoji mali problem ti automobili ipak neće biti namijenjeni nikome u Europi.
Ova odluka Toyote zapravo ima više veze s Amerikom nego s Europom. GR Corolla, sirovi i zabavni hot hatch s 1.6-litrenim trocilindarskim turbobenzincem i 304 konjske snage, trenutačno se proizvodi isključivo u Japanu, i to u ograničenim količinama. No potražnja u Sjedinjenim Američkim Državama toliko je narasla da se Toyota našla u nezavidnoj situaciji, ili širiti kapacitete ili frustrirati vjerne kupce dugim listama čekanja. Rješenje je premještanje dijela proizvodnje na europski kontinent, točnije u Veliku Britaniju, gdje se već proizvode standardne verzije Corolle. Time se pojednostavljuje logistika, koristi postojeća infrastruktura i, što je posebno važno, iskorištavaju nove povoljne carinske stope između UK i SAD-a.
Naime, zbog novih američkih trgovinskih pravila, vozila proizvedena u UK sada se u SAD mogu izvoziti uz carinu od 10 posto, dok automobili koji dolaze iz Japana i dalje podliježu carini od čak 25 posto. Ako uzmemo u obzir i troškove transporta, računica postaje kristalno jasna, proizvoditi GR Corollu bliže SAD-u znači veću dobit, bržu isporuku i manje komplikacija.
Prema prvim informacijama, Toyota planira uložiti gotovo 50 milijuna eura u modernizaciju proizvodnih linija u Burnastonu, a godišnja kvota trebala bi iznositi oko 10.000 primjeraka, gotovo isključivo za američko tržište. Dakle, iako se GR Corolla fizički proizvodi u Europi, šanse da je i vozimo zasad su minimalne. I to je ono što najviše boli europske vozače jer GR Corolla nije običan auto. Ona je po mnogočemu posebna: koristi stalni pogon na sve kotače, ima ručni mjenjač, vozne karakteristike koje podsjećaju na WRC automobile i predstavlja rijedak primjer strasti u vremenu elektrifikacije.
2025 Toyota GR Yaris GTS and GR Corolla GTS.
S obzirom na to koliko su europski entuzijasti zavoljeli GR Yaris, koji se pokazao kao apsolutni hit, logično je bilo nadati se da će veći, snažniji i još ozbiljniji brat jednog dana završiti i u europskim salonima. No Toyota zasad šuti o takvim planovima. Službeni razlog? Fokus na prioritetna tržišta i proizvodne kvote. Neslužbeno, Europljani bi mogli dobiti svoj dio kolača tek kad se američko tržište zasiti, ako se to uopće dogodi.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.