Početna Novosti 6896 pregleda

Fantastična Toyota GR Corolla stiže u Europu, ali kupci će morati i dalje čekati

FOTO: Toyota

S obzirom na to koliko su europski entuzijasti zavoljeli GR Yaris logično je bilo nadati se da će veći, snažniji i još ozbiljniji brat jednog dana završiti i u europskim salonima. No hoće li se to dogoditi?

Toyota je potvrdila ono što se dugo šuškalo, od 2026. godine počinje proizvodnja GR Corolle u europskoj tvornici u Burnastonu, u Ujedinjenom Kraljevstvu. Na prvu, to zvuči kao sjajna vijest za europske entuzijaste ovog fantastičnog automobila, kakvih na tržištu nedostaje, no postoji mali problem ti automobili ipak neće biti namijenjeni nikome u Europi. 

ELEKTRIFIKACIJA Toyota: Radit ćemo zabavne aute s benzincima sve dok nam ne zabrane

Ova odluka Toyote zapravo ima više veze s Amerikom nego s Europom. GR Corolla, sirovi i zabavni hot hatch s 1.6-litrenim trocilindarskim turbobenzincem i 304 konjske snage, trenutačno se proizvodi isključivo u Japanu, i to u ograničenim količinama. No potražnja u Sjedinjenim Američkim Državama toliko je narasla da se Toyota našla u nezavidnoj situaciji, ili širiti kapacitete ili frustrirati vjerne kupce dugim listama čekanja. Rješenje je premještanje dijela proizvodnje na europski kontinent, točnije u Veliku Britaniju, gdje se već proizvode standardne verzije Corolle. Time se pojednostavljuje logistika, koristi postojeća infrastruktura i, što je posebno važno, iskorištavaju nove povoljne carinske stope između UK i SAD-a.

Author: Toyota foto: Toyota

Naime, zbog novih američkih trgovinskih pravila, vozila proizvedena u UK sada se u SAD mogu izvoziti uz carinu od 10 posto, dok automobili koji dolaze iz Japana i dalje podliježu carini od čak 25 posto. Ako uzmemo u obzir i troškove transporta, računica postaje kristalno jasna, proizvoditi GR Corollu bliže SAD-u znači veću dobit, bržu isporuku i manje komplikacija.

Prema prvim informacijama, Toyota planira uložiti gotovo 50 milijuna eura u modernizaciju proizvodnih linija u Burnastonu, a godišnja kvota trebala bi iznositi oko 10.000 primjeraka, gotovo isključivo za američko tržište. Dakle, iako se GR Corolla fizički proizvodi u Europi, šanse da je i vozimo zasad su minimalne. I to je ono što najviše boli europske vozače jer GR Corolla nije običan auto. Ona je po mnogočemu posebna: koristi stalni pogon na sve kotače, ima ručni mjenjač, vozne karakteristike koje podsjećaju na WRC automobile i predstavlja rijedak primjer strasti u vremenu elektrifikacije. 

Author: Toyota foto: Toyota 2025 Toyota GR Yaris GTS and GR Corolla GTS.

S obzirom na to koliko su europski entuzijasti zavoljeli GR Yaris, koji se pokazao kao apsolutni hit, logično je bilo nadati se da će veći, snažniji i još ozbiljniji brat jednog dana završiti i u europskim salonima. No Toyota zasad šuti o takvim planovima. Službeni razlog? Fokus na prioritetna tržišta i proizvodne kvote. Neslužbeno, Europljani bi mogli dobiti svoj dio kolača tek kad se američko tržište zasiti, ako se to uopće dogodi.


 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.