Ovaj put riječ je o potpuno električnom Porscheu Cayenneu, još uvijek kamufliranom i u pretprodukcijskoj fazi
U lipnju 2017. Richard Hammond doživio je jednu od najpoznatijih nesreća u svojoj karijeri, dok je upravljao električnim hiperautomobilom Rimac Concept_One u sklopu brdske utrke u Švicarskoj, automobil je izletio sa staze, otkotrljao se niz padinu i zapalio. Hammond je iz olupine izašao nekoliko sekundi prije nego što je planula i prošao sa slomljenom nogom. Osam godina kasnije, bivši voditelj Top Geara i The Grand Toura vratio se na brdske staze, ponovno za volanom električnog automobila.
Ovaj put riječ je o potpuno električnom Porscheu Cayenneu, još uvijek kamufliranom i u pretprodukcijskoj fazi. Hammond je dobio priliku isprobati automobil prije njegove svjetske premijere, a vozio ga je u sklopu utrke Shelsley Walsh Hill Climb, jedne od najstarijih automobilističkih utrka na svijetu koja još koristi izvornu trasu iz 1905. godine.
No Hammond nije imao hrabrosti provozati se stazom punom brzinom, već ga u prilogu objavljenom na Drive Tribeu možemo vidjeti kako radi dosadnije stvari: sporo vozi stazom i testira mogućnosti vuče prikolice novog Cayennea. Zadatak napada na rekord staze za SUV vozila, ovoga puta je prepustio Porscheovoj tvorničkoj vozačici i članici Formula E programa, Gabrieli Jilkovoj koja je iz prvog pokušaja oborila je rekord staze i skinula Bentley Bentaygu s trona.
Iako Porsche još nije otkrio sve tehničke podatke, zna se da će nova, četvrta generacija Cayennea biti veća od današnjeg modela s motorom na unutarnje izgaranje. Precizne brojke nisu objavljene, ali trenutačna verzija mjeri preko 4,9 metara u duljinu i gotovo 2 metra u širinu. Očekuje se i nešto veća ukupna visina zbog smještaja baterije u podnici.
Nova električna izvedba moći će vući do 3.500 kilograma, što je tisuću više od BMW-a iX i iznimno za električno vozilo, s obzirom na težinu baterijskih sustava. Automobil će imati i prednji prtljažnik, no Porsche ovdje nije dopustio da se to pokaže pred kamerama. Kao i Taycan, električni Cayenne koristit će Porsche Active Ride sustav ovjesa koji eliminira naginjanje karoserije i upija nepravilnosti na cesti gotovo u potpunosti. Usporedbe radi, Turbo verzija električnog Macana već teži više od 2.400 kilograma, a veći Cayenne gotovo sigurno će nadmašiti tu brojku.
Po pitanju snage, električni Cayenne nadmašit će aktualni Turbo E-Hybrid koji nudi 740 KS i 950 Nm. Iako brojke još nisu poznate, jasno je da će momentalna isporuka snage iz elektromotora omogućiti bolje ubrzanje od 3,7 sekundi koliko je potrebno trenutačnom plug-in hibridu. Unatoč tome što je riječ o električnom autu, novi Cayenne proizvodit će umjetne zvukove V8 motora putem zvučnika u kabini. Richard Hammond je tim detaljem bio prilično zadovoljan.
No, dolazak električnog Cayennea ne znači kraj za benzinske izvedbe. Porsche je već potvrdio da će Cayenne s V8 motorima ostati u ponudi još barem do 2030-ih.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.