Početna Novosti 26 pregleda

Hammond se vratio na brdsku utrku, nakon što je skoro poginuo u Rimcu

FOTO: Porsche

Ovaj put riječ je o potpuno električnom Porscheu Cayenneu, još uvijek kamufliranom i u pretprodukcijskoj fazi

U lipnju 2017. Richard Hammond doživio je jednu od najpoznatijih nesreća u svojoj karijeri, dok je upravljao električnim hiperautomobilom Rimac Concept_One u sklopu brdske utrke u Švicarskoj, automobil je izletio sa staze, otkotrljao se niz padinu i zapalio. Hammond je iz olupine izašao nekoliko sekundi prije nego što je planula i prošao sa slomljenom nogom. Osam godina kasnije, bivši voditelj Top Geara i The Grand Toura vratio se na brdske staze, ponovno za volanom električnog automobila.

Ovaj put riječ je o potpuno električnom Porscheu Cayenneu, još uvijek kamufliranom i u pretprodukcijskoj fazi. Hammond je dobio priliku isprobati automobil prije njegove svjetske premijere, a vozio ga je u sklopu utrke Shelsley Walsh Hill Climb, jedne od najstarijih automobilističkih utrka na svijetu koja još koristi izvornu trasu iz 1905. godine.

Author: Porsche foto: Porsche

No Hammond nije imao hrabrosti provozati se stazom punom brzinom, već ga u prilogu objavljenom na Drive Tribeu možemo vidjeti kako radi dosadnije stvari: sporo vozi stazom i testira mogućnosti vuče prikolice novog Cayennea. Zadatak napada na rekord staze za SUV vozila, ovoga puta je prepustio Porscheovoj tvorničkoj vozačici i članici Formula E programa, Gabrieli Jilkovoj koja je iz prvog pokušaja oborila je rekord staze i skinula Bentley Bentaygu s trona.



Iako Porsche još nije otkrio sve tehničke podatke, zna se da će nova, četvrta generacija Cayennea biti veća od današnjeg modela s motorom na unutarnje izgaranje. Precizne brojke nisu objavljene, ali trenutačna verzija mjeri preko 4,9 metara u duljinu i gotovo 2 metra u širinu. Očekuje se i nešto veća ukupna visina zbog smještaja baterije u podnici.

Author: Porsche foto: Porsche

Nova električna izvedba moći će vući do 3.500 kilograma, što je tisuću više od BMW-a iX i iznimno za električno vozilo, s obzirom na težinu baterijskih sustava. Automobil će imati i prednji prtljažnik, no Porsche ovdje nije dopustio da se to pokaže pred kamerama. Kao i Taycan, električni Cayenne koristit će Porsche Active Ride sustav ovjesa koji eliminira naginjanje karoserije i upija nepravilnosti na cesti gotovo u potpunosti. Usporedbe radi, Turbo verzija električnog Macana već teži više od 2.400 kilograma, a veći Cayenne gotovo sigurno će nadmašiti tu brojku.
Author: Porsche foto: Porsche
Po pitanju snage, električni Cayenne nadmašit će aktualni Turbo E-Hybrid koji nudi 740 KS i 950 Nm. Iako brojke još nisu poznate, jasno je da će momentalna isporuka snage iz elektromotora omogućiti bolje ubrzanje od 3,7 sekundi koliko je potrebno trenutačnom plug-in hibridu. Unatoč tome što je riječ o električnom autu, novi Cayenne proizvodit će umjetne zvukove V8 motora putem zvučnika u kabini. Richard Hammond je tim detaljem bio prilično zadovoljan.

No, dolazak električnog Cayennea ne znači kraj za benzinske izvedbe. Porsche je već potvrdio da će Cayenne s V8 motorima ostati u ponudi još barem do 2030-ih.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.