Crna boja, slučajno ili ne, je ista ona koja je nosio i posljednji E-Type, model koji je obilježio kraj jedne prethodne slavne ere marke
Jedna velika automobilska era završila je gotovo nečujno. U tvornici u Solihullu sredinom prosinca proizveden je posljednji Jaguar s klasičnim motorom s unutarnjim izgaranjem. Bio je to crni Jaguar F-Pace SVR, ujedno i posljednji serijski Jaguar s motorom na unutarnje izgaranje. I dok bi se takav trenutak kod većine proizvođača pretvorio u simboličnu ceremoniju, priopćenje za javnost ili barem objavu na društvenim mrežama, u Jaguaru su sve prešutjeli.
Posao oproštaja od klasičnih motora umjesto proizvođača odradio je Jaguar Enthusiasts’ Club, koji je otkrio da je završni primjerak predan Jaguar Daimler Heritage Trustu, gdje će završiti u muzejskoj kolekciji. Crna boja, slučajno ili ne, je ista ona koja je nosio i posljednji E-Type, model koji je obilježio kraj jedne prethodne slavne ere marke.
Problem nije u tome što Jaguar prelazi na struju, to su učinili ili najavili gotovo svi premium proizvođači. Problem je u načinu. Gašenje kompletne proizvodnje, uključujući i posljednji benzinski model, dogodilo se bez jasne strategije komunikacije, u trenutku kada Jaguar trenutačno ne proizvodi ništa. Ponuda je prazna, saloni bez novih automobila, a električna budućnost još uvijek je u fazi čekanja.
Ta budućnost trebala bi započeti luksuznim električnim GT-om, najavljenim konceptom Type 00. Serijski model trebao je debitirati krajem ove godine, no predstavljanje je odgođeno za 2026. godinu, a moguće je da u salone neće stići ni prije 2027. godine. Prema ranijim najavama, riječ je o automobilu s cijenom od oko 140.000 eura, dosegom do oko 690 kilometara i vrlo ambicioznom pogonu, navodno s tri elektromotora i snagom većom od 1000 KS. Ako se te brojke ostvare, bit će to najsnažniji serijski Jaguar u povijesti.
No očito je da je strategija kriva. Jaguar je ugasio staro prije nego što je novo spremno, i to u trenutku kada se tržište električnih luksuznih automobila u Europi i SAD-u hladi, a kupci se vraćaju na benzin. Odluka da se posljednji benzinski Jaguar isprati u tišini savršeno simbolizira trenutačno stanje marke. Puno ambicije i još više krivih odluka.
U tom kontekstu, pitanje više nije samo kakav će biti prvi novi električni Jaguar, nego hoće li mu tržište uopće dati priliku. Novi model već je dočekan "na nož", dijelom zbog radikalnog zaokreta, ali i zbog promotivne kampanje i rebrandinga koji su mnogi dugogodišnji kupci doživjeli kao nametnuti, odvojeni od stvarne "genetike" marke. Jaguar je godinama gradio imidž sportskog luksuza s dozom britanske aristokracije, a sada riskira da se izgubi u apstraktnim porukama i ideološkom marketingu koji tržište automobila, osobito u ovom cjenovnom razredu, rijetko nagrađuje. Povratak je zato krajnje upitan zato što je okrenuo leđa starim kupcima, a još nije uvjerio nove.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.