Cilj je smanjiti broj prometnih nesreća i agresivnih ubrzanja koja su sve češća zbog električnih automobila ekstremnih performansi
Električni automobili donijeli su novu eru performansi jer obiteljske limuzine i SUV-ovi danas ubrzavaju poput superautomobila. No kineske vlasti smatraju da je ta snaga otišla predaleko. Prema nacrtu novih tehničkih propisa, svaki bi automobil u Kini nakon svakog pokretanja morao biti u ograničenom načinu rada, u kojemu mu treba najmanje pet sekundi da dosegne 100 km/h.
Nova regulativa trebala bi zamijeniti postojeći standard GB 7258-2017. Od proizvođača će zahtijevati da uvedu softversko ograničenje performansi koje se aktivira automatski pri svakom uključivanju vozila. Drugim riječima, automobil bi se "palio" u sporijem, sigurnosno orijentiranom načinu vožnje, sličnom današnjim Eco postavkama, a vozač bi tek ručno mogao aktivirati puni potencijal motora. I to svaki put iznova.
Cilj je, navodi se, smanjiti broj prometnih nesreća i agresivnih ubrzanja koja su sve češća zbog električnih automobila ekstremnih performansi. U Kini danas nije rijetkost da električna limuzina ili SUV ubrza do 100 km/h za manje od tri sekunde, vremena koja su do nedavno bila rezervirana za superautomobile poput Ferrarija ili McLarena. Modeli poput Xiaomija SU7 Ultra (1,98 s), Zeekra 001 FR (2,02 s), Tesle Model S Plaid (2,1 s) ili BYD-a Yangwang U9 (2,36 s) bili bi među onima koje bi nova pravila najviše pogodila, iako samo pri pokretanju.
Ako se prijedlog usvoji, ograničenje bi vrijedilo za sva osobna vozila, bez obzira na vrstu pogona. Kod klasičnih automobila s motorima s unutarnjim izgaranjem vjerojatno se neće ni primijetiti razlika, no brzi električni modeli, koji danas pršte momentom čim se pritisne papučica gasa, morali bi svakodnevno prolaziti kroz "buđenje" u sporijem modu.
Zanimljivo je da prijedlog dolazi u paketu s dodatnim sigurnosnim pravilima. Drugi nacrt standarda predviđa i uvođenje obveznog upozorenja na prekoračenje brzine za putnička vozila dulja od šest metara. Time bi, primjerice, produžene limuzine poput Rolls-Roycea Phantoma VII EWB morale imati vizualno ili zvučno upozorenje kada premaše 100 km/h.
Kineske vlasti time nastoje disciplinirati sve moćnije električne automobile koji često prelaze granice zdravog razuma. Kritičari tvrde da bi takva ograničenja mogla narušiti užitak vožnje i slobodu izbora vozača, dok zagovornici ističu da su brzi električni auti postali previše dostupni i da je vrijeme da se uspori.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.