Početna Novosti 376 pregleda

Kineski auto je posramio Neveru i društvo na Nürburgringu

FOTO: Yangwang

Yangwang, luksuzna marka kineskog BYD-a ponovno je pokazala kako električni automobili pomiču granice performansi, ovoga puta na legendarnoj stazi Nürburgring Nordschleife. Model U9 Xtreme ostvario je krug od 6 minuta i 59,157 sekundi, što ga čini prvim električnim supersportskim automobilom koji je na „Zelenom paklu“ probio granicu od sedam minuta. Za usporedbu to je više od pet sekundi brže od dosadašnjeg električnog rekordera, modela Xiaomi SU7 Ultra i šest sekundi brže od Rimac Nevere koja ej držala rekord za električne aute do travnja ove godine.

Taj uspjeh dolazi samo mjesec dana nakon što je isti automobil na stazi ATP Papenburg postigao nevjerojatnu najveću brzinu od 496,22 km/h, čime je neslužbeno postao najbrži električni automobil na svijetu. Nordschleife, duga 20,832 kilometra, ostaje mjerilo dinamike i upravljivosti, pa ovaj rekord potvrđuje da U9 Xtreme nije samo projekt za ravne dionice, nego ozbiljno inženjersko postignuće.

Author: Yangwang foto: Yangwang

Vozač Moritz Kranz, veteran GT utrka i poznavatelj Nürburgringa s više od 10.000 odvezenih krugova, izjavio je da je ovaj rezultat plod iznimne preciznosti kineskih inženjera. "Nordschleife ne oprašta pogreške. Uspjeh je rezultat savršenog balansa između ogromne snage električne platforme i stabilnosti šasije", rekao je Kranz.

U9 Xtreme koristi 1200-voltni pogonski sustav i četiri elektromotora, svaki s do 30.000 okretaja u minuti, koji zajedno isporučuju "više od 3000 KS". Omjer snage i mase iznosi impresivnih 1217 KS po toni, a upravljivost dodatno poboljšava napredni sustav aktivne kontrole pokreta karoserije DiSus-X.

Author: Yangwang foto: Yangwang

Kako bi izdržao ekstremne uvjete „Zelenog pakla“, automobil je opremljen potpuno novim sustavom hlađenja, karbonsko-keramičkim kočnicama od titanijske slitine te posebnim poluslick gumama GitiSport e·GTR2 PRO, razvijenima u suradnji s proizvođačem Giti. Ta kombinacija omogućila je U9 Xtremeu da spoji rekordnu maksimalnu brzinu s iznimnom agilnošću u zavojima.

Author: Yangwang foto: Yangwang

Iz BYD-a ističu kako je ovo tek početak. Izvršna potpredsjednica marke, Stella Li, poručila je da je "Nürburgring savršeno mjesto za dokazivanje tehnološke superiornosti električnih vozila" i dodala da "U9 Xtreme pokazuje kako budućnost performansi ne mora mirisati na benzin".

Author: Yangwang foto: Yangwang

Model će biti proizveden u ograničenoj seriji od samo 30 primjeraka. Cijena još nije objavljena no očekuje se da će biti mnogo veća od 230.000 eura koliko košta standardni U9 koji ima "samo 1300 KS".

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.