BYD je još uvijek daleko od Toyote, najvećeg svjetskog proizvođača, koja je proizvela gotovo 11 milijuna vozila prošle godine
BYD namjerava postati najveći svjetski automobilski brend, a pri tome bi im trebalo pomoći nekoliko novosti poput proizvodnje u Europi, uvođenje novog jeftinog modela i uvođenje novih sustava autonomne vožnje.
“Naš cilj je biti svjetski broj jedan automobilski brend,” rekla je Stella Li, izvršna potpredsjednica BYD-a i šefica europske regije, za britanski Auto Express. U 2024. godini BYD je pretekao Teslu te postao najveći proizvođač električnih vozila na svijetu. Proizveli su ukupno 4,272 milijuna "vozila s novom energijom", što uključuje plug-in hibride, potpuno električna vozila i druge pogone poput vodika. Ipak BYD je još uvijek daleko od Toyote, najvećeg svjetskog proizvođača, koja je proizvela gotovo 11 milijuna vozila prošle godine.
BYD je najavio novi model za Europu. Zvat će se Dolphin Surf i zapravo je europska verzija Seagulla (slika iznad i ispod), kineskog električnog gradskog automobila koji ima doseg veći od 300 kilometara i u Kini košta samo malo više od 10.000 eura. Model za Europu će biti bogatije opremljen i mnogo snažniji od originala koji u Kini razvija samo 75 KS i ima bateriju od 39 kWh. To će značiti da će automobil u Europi biti i skuplji, no trebao bi se natjecati s najjeftinijim električnim autima na tržištu i koštati manje od 20.000 eura.
BYD je prošlog mjeseca iznenadio suparnike uvođenjem svog softvera za autonomnu vožnju u cijeloj svojoj ponudi, u tri razine: God's Eye A, B i C. BYD-ovi sustavi autonomne vožnje bit će izravna konkurencija Tesli, tvrde iz tvrtke.
U tijeku je i izgradnja dviju europskih tvornica BYD-a. Tvornica u Mađarskoj trebala biti puštena u rad do kraja 2025., a ona u Turskoj u prvoj polovici sljedeće godine.
"U svakom će se pogonu sastavljati četiri do šest različitih modela, pokrivajući cijeli asortiman. Također ćemo lokalno proizvoditi električne motore i mnoge komponente", rekla je Stella Li za Auto Express.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.