Početna Novosti 192 pregleda

Kineski električni auti u Europi ostvarili rekordni broj registracija

FOTO: Canva

Rezultat je više od 23.000 novih registriranih kineskih električnih vozila diljem Europe tijekom lipnja

Uoči stupanja na snagu velikih dodatnih carina na automobile iz Kine, kineski proizvođači su "ubacili u višu brzinu" i nastoje prodati što više i osvojiti što veći dio tržišta prije nego što bi ih u tome trebala usporiti nova davanja. 

Kineski proizvođači automobila uspjeli su osvojiti rekordnih 11 posto europskog tržišta električnih vozila u lipnju. Rekordnoj prodaji je jako pridonijela činjenica da su svi automobili prodani prije 5. srpnja oslobođeni dodatnih carina. Zbog toga su kineski proizvođači nudili brojne akcije, popuste i povoljna financiranja na europskim tržištima. Rezultat je više od 23.000 novih registriranih kineskih električnih vozila diljem Europe tijekom lipnja. 

PALA ODLUKA Kineski auti poskupljuju: EU im uvodi carine od 38,1 posto!

Izračuni dodatnih carina temelje se na istraživanju učinaka subvencija kineske vlade proizvođačima električnih vozila. Sukladno tome, utvrđeno je da je SAIC, vlasnik MG-a, bio jedan od najvećih primatelja državne financijske potpore, zbog čega im je Europska komisija nametnula najveće carine od čak 38,1 posto povrh dosadašnjih 10 posto. SAIC se zbog toga potrudio u Europu vesti što više automobila prije uvođenja carina i u tome uspio, zabilježivši najveći skok novih registracija u Europi. Podaci JATO Dynamicsa otkrivaju da je u lipnju registrirano 13.366 novih MG-ova, međutim, prema izvješću Bloomberga, 40 posto MG4 registriranih u lipnju bile su registracije trgovaca, odnosno automobili koje su trgovci registrirali samo na sebe kako te aute ne bi zahvatile nove carine. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

BYD, koji je u lipnju zabilježio nešto manje od 4000 registracija diljem Europe, bit će pogođen dodatnom carinom od 17 posto. Prodaju je vjerojatno povećala njihova kampanja oko Europskog nogometnog prvenstva u Njemačkoj, gdje su bili glavni sponzori. 

STATISTIKA Nezaustavljivi su: Kineska autoindustrija jako raste na svim tržištima

Sljedećih mjeseci pokazat će se jasna slika o tome koliko će nameti EU-a ozbiljno utjecati na prodaju kineskih automobila u Europi i može li se dosadašnji rast održati te mogu li Kinezi smanjiti tvorničke cijene i tako kompenzirati povećanje cijena. EU carine na Kineske automobile trebale bi biti na snagu stupiti u studenom, jer je EU dao dodatni rok Kineskim proizvođačima da se prilagode. No, kada stupe na snagu, retroaktivno će se primjenjivati na sve kineske automobile registrirane nakon 4. srpnja ove godine. 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.