Analiza ukrajinskog tržišta novih automobila na kraju siječnja dovela je do povijesnoga podatka: Prvi put nije prodan nijedan automobil domaće tvrtke ZAZ
Tvrtka ZAZ (Zaporoški automobilski zavod) proslavila se legendarnim 'zaporošcem'. Povijest ZAZ-a počela je 1863. godine kada je pruski useljenik Abraham J. Koop otvorio četiri male radionice za proizvodnju poljoprivrednih strojeva i opreme. Nakon Oktobarske revolucije Koopova imovina postala je plijen komunističkih vlasti, a njegove radionice nacionalizirane su i preimenovane u 'Kommunar'. Tvrtka s novim imenom je do 1952. godine napravila gotovo 130.000 kombajna na bazi američkoga Caterpillara.
Početkom pedesetih godina sovjetske vlasti odlučile su da će tvrtka Kommunar iz Zaporožja proizvoditi 'socjalistički narodni auto'. Preimenovana je 1961. godine u 'Zaporoški automobilski zavod' (ZAZ), paralelno s početkom proizvodnje legendarnoga "zaporošca", modela ZAZ-965, koji je bio vrlo sličan Fiatu 600.
Pet godina poslije (1966.) stigao je moderniji ZAZ-966, dizajniran po uzoru na NSU Prinz, a proizvodnja modela ZAZ-968M počela je 1979. godine. Od 1961. do 1994. godine tvrtka iz Zaporožja proizvela je 3,4 milijuna "zaporožaca" sa zrakom hlađenim motorima smještenima straga.
Netom prije raspada SSSR-a (1987.) ZAZ je počeo proizvodnju modela ZAZ-1102, poznatijega kao Tavria, koji je imao tekućinom hlađeni motor smješten sprijeda. U postsovjetskoj eri tvrtka je proizvodila automobile po licenci partnera: Daewoo, Chevrolet i Chery, pa čak i rijetku Ladu Samaru Tarzan.
Zbog financijskih i organizacijskih problema proizvodnja je postupno padala, da bi 2014. godine s proizvodne trake sišlo samo 3500 automobila. Konačno u prosincu 2017. godine prestalo je sklapanje najnovijih modela u ZAZ-ovim pogonima (Lanos, Sens, Chance, Vida), koji su nastali kao derivati Daewoo modela Lanos i Aveo.
Prošle godine počeo je stečajni postupak, a trgovci su rasprodavali zalihe. U siječnju ove godine prvi put se dogodilo da nije prodano nijedno vozilo ZAZ, što je analitičare dovelo do zaključka da su sve zalihe iscrpljene, a ZAZ je definitivno otišao u povijest.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.