Početna Novosti 393 pregleda

Mate Rimac napada moderne sportske hibride: 'To je prevara entuzijasta'

FOTO: Zvonimir Barišin/PIXSELL

„To je kompromis koji ne zadovoljava ni ljubitelje tradicionalnog motora ni one koji žele čistu elektrifikaciju“, kaže on. Turbo V6 ili V8 uz baterije i elektromotore? „To je neautentično, teško i komplicirano.“

Neki izvršni direktori govore o tržišnim strategijama, budžetima i Excel tablicama. Drugi pak, poput Mate Rimca, bez zadrške govore o V10 motorima, restomodima i svom neskrivenom prijeziru prema "lažnik superautomobilima". Mate Rimac je karijeru započeo kao tinejdžer, pretvarajući staru BMW trojku u električno čudovište, projekt koji je brzo prerastao u tvrtku Rimac Automobili. No, iako ga danas doživljavamo kao pionira električne mobilnosti, njegova prava ljubav prema automobilima ostala je ukorijenjena u benzinu, mehanici i karakteru automobila.

U nedavnom intervjuu za Top Gear, Rimac je otvoreno priznao: „Volio bih napraviti E30 restomod s V10 motorom. Ne zbog marketinga, već zato što je to moj san.“ Rimac zamišlja ultra-lagan, analogni automobil, bez ekrana i infotainmenta - samo čista vožnja, miris goriva i adrenalinska povezanost čovjeka i stroja.

Author: Luka Stanzl/Pixsell foto: Luka Stanzl/Pixsell

Rimac se nije ustručavao iznijeti oštre kritike na račun modernih superautomobila koji kombiniraju turbopunjene motore i električni pogon. „To je kompromis koji ne zadovoljava ni ljubitelje tradicionalnog motora ni one koji žele čistu elektrifikaciju“, kaže on. Turbo V6 ili V8 uz baterije i elektromotore? „To je neautentično, teško i komplicirano.“

Umjesto toga, Rimac favorizira rješenja poput atmosferskog V10 ili V12 motora, koji bi uz pomoć elektromotora stvorili moćnu, ali i emocionalnu simbiozu. Ne iznenađuje, dakle, da  upravo slična filozofija koja stoji iza novog Bugattija Tourbillona. Ovaj model koristi V16 atmosferski motor bez turbopunjača, razvijen u suradnji s Cosworthom, uparen s tri elektromotora. Ukupna snaga auta je 1.800 konjskih snaga. 

Author: Grgo Jelavic/PIXSELL foto: Grgo Jelavic/PIXSELL

Rimac je uvjeren da ovakav pristup nije samo tehnički bolji, već i emocionalno ispunjeniji. „Superautomobil ne bi trebao biti samo brz. Trebao bi vas naježiti čim ga upalite,“ izjavio je.

Osim performansi, Rimac ne zaboravlja one koji će Bugatti zaista i voziti: ekskluzivne kupce koji za svoje milijune žele pouzdanost. Novi Tourbillon dolazit će s unaprijed plaćenim održavanjem, jednostavnom dostupnošću rezervnih dijelova, pa čak i s cijenom zamjene baterije koja „neće biti razlog za srčani udar“.

SENZACIJA Rimac bi mogao isplatiti Porsche i potpuno preuzeti Bugatti

To nije mala stvar u svijetu hiperautomobila, gdje redovno održavanje često košta koliko i novi Golf. Rimac želi da Bugattijevi vlasnici ne razmišljaju o mehaničarima, već samo o sljedećem slobodnom danu na stazi.

U doba kada većina proizvođača juriša prema digitalnoj budućnosti i smanjuje broj cilindara, Rimac – paradoksalno, čovjek iza najbržeg električnog hiperautomobila na svijetu, sada ide protiv struje. Ne bježi od tehnologije, ali ju koristi samo kad doprinosi emociji.
 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.