„To je kompromis koji ne zadovoljava ni ljubitelje tradicionalnog motora ni one koji žele čistu elektrifikaciju“, kaže on. Turbo V6 ili V8 uz baterije i elektromotore? „To je neautentično, teško i komplicirano.“
Neki izvršni direktori govore o tržišnim strategijama, budžetima i Excel tablicama. Drugi pak, poput Mate Rimca, bez zadrške govore o V10 motorima, restomodima i svom neskrivenom prijeziru prema "lažnik superautomobilima". Mate Rimac je karijeru započeo kao tinejdžer, pretvarajući staru BMW trojku u električno čudovište, projekt koji je brzo prerastao u tvrtku Rimac Automobili. No, iako ga danas doživljavamo kao pionira električne mobilnosti, njegova prava ljubav prema automobilima ostala je ukorijenjena u benzinu, mehanici i karakteru automobila.
U nedavnom intervjuu za Top Gear, Rimac je otvoreno priznao: „Volio bih napraviti E30 restomod s V10 motorom. Ne zbog marketinga, već zato što je to moj san.“ Rimac zamišlja ultra-lagan, analogni automobil, bez ekrana i infotainmenta - samo čista vožnja, miris goriva i adrenalinska povezanost čovjeka i stroja.
Rimac se nije ustručavao iznijeti oštre kritike na račun modernih superautomobila koji kombiniraju turbopunjene motore i električni pogon. „To je kompromis koji ne zadovoljava ni ljubitelje tradicionalnog motora ni one koji žele čistu elektrifikaciju“, kaže on. Turbo V6 ili V8 uz baterije i elektromotore? „To je neautentično, teško i komplicirano.“
Umjesto toga, Rimac favorizira rješenja poput atmosferskog V10 ili V12 motora, koji bi uz pomoć elektromotora stvorili moćnu, ali i emocionalnu simbiozu. Ne iznenađuje, dakle, da upravo slična filozofija koja stoji iza novog Bugattija Tourbillona. Ovaj model koristi V16 atmosferski motor bez turbopunjača, razvijen u suradnji s Cosworthom, uparen s tri elektromotora. Ukupna snaga auta je 1.800 konjskih snaga.
Rimac je uvjeren da ovakav pristup nije samo tehnički bolji, već i emocionalno ispunjeniji. „Superautomobil ne bi trebao biti samo brz. Trebao bi vas naježiti čim ga upalite,“ izjavio je.
Osim performansi, Rimac ne zaboravlja one koji će Bugatti zaista i voziti: ekskluzivne kupce koji za svoje milijune žele pouzdanost. Novi Tourbillon dolazit će s unaprijed plaćenim održavanjem, jednostavnom dostupnošću rezervnih dijelova, pa čak i s cijenom zamjene baterije koja „neće biti razlog za srčani udar“.
To nije mala stvar u svijetu hiperautomobila, gdje redovno održavanje često košta koliko i novi Golf. Rimac želi da Bugattijevi vlasnici ne razmišljaju o mehaničarima, već samo o sljedećem slobodnom danu na stazi.
U doba kada većina proizvođača juriša prema digitalnoj budućnosti i smanjuje broj cilindara, Rimac – paradoksalno, čovjek iza najbržeg električnog hiperautomobila na svijetu, sada ide protiv struje. Ne bježi od tehnologije, ali ju koristi samo kad doprinosi emociji.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.