U intervjuu za Bloomberg, predsjednik Stellantisa je potvrdio je da je počela potraga za novim izvršnim direktorom
Prije jedanaest godina Carlos Tavares napustio je mjesto operativnog direktora u Renaultu da bi postao glavni izvršni direktor njegovog glavnog konkurenta: PSA grupe. Pod njegovim vodstvom, tvrtka je doživjela ogromnu transformaciju i spojila se s FCA-om (FIat-Chrysler automobiles), a Tavares je postao glavni izvršni direktor nove mega grupacije Stellantis. Tu dužnost obavlja već više od tri godine, no ostaje pitanje koliko će još biti na čelu.
Formalno, sada 66-godišnji Tavares još uvijek ima ugovor do početka 2026. godine, ali prema Bloombergu već se radi na njegovoj zamjeni. Iza ovoga stoji John Elkann, Agnellijev praunuk koji je trenutno predsjednik Stellantisa i Ferrarija. U intervjuu za Bloomberg, John Elkann potvrdio je da je počela potraga za novim izvršnim direktorom. Elkann nije isključio mogućnost obnove Tavaresova ugovora nakon isteka postojećeg petogodišnjeg ugovora, no u kuloarima se već šuška kako će Tavares dobiti priliku odraditi sadašnji ugovor, te da je nakon toga stvarno gotovo s njegovom karijerom na vrhu Stellantisa.
Tavares je već u godinama da uživa u svojoj mirovini i bogatstvu koje je zaradio tijekom karijere. Ipak, ostaje pitanje u kojoj je mjeri on sam planirao završiti svoju karijeru 2026. godine. Čini se da postoji želja, pogotovo Elkanna, da se na čelo postavi netko drugi. Elkann je navodno posebno nezadovoljan stanjem Stellantisove sjevernoameričke podružnice i za to bi mogao kriviti Tavaresa. Najblaže rečeno, u tom dijelu tvrtke stvari baš i ne stoje najbolje.
Carlosa Tavares je vrlo otvoren i izravan te je tako stekao i širu popularnost izvan menadžerskih krugova auto industrije. On se svakako ne ustručava oštro javno kritizirati politiku EU, bez rukavica govoriti o električnim autima i redovito izražava ozbiljnu zabrinutost zbog kineske automobilske industrije. No ima i kritika na račun samog Tavaresa. Portugalac koji je dijelom odrastao u Francuskoj, našao se na udaru kritika u toj državi zbog višemilijunskih bonusa koje je dobio.
Bilo bi malo reći da stvari u Stellantisu ne idu glatko. Neto dobit automobilskog konglomerata u prvoj polovici 2024. pala je za 48 posto zbog slabije potražnje. Trgovci u SAD-u, gdje je prodaja pala za 16 posto, za "katastrofu" i "brzu degradaciju američkih marki" krive Carlosa Tavaresa
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.