Početna Novosti 723 pregleda

Nakon 11 godina Mazda opet proizvodi Wankel motor

FOTO: Mazda

Mazda će opet pokušati s motorom koji se u prošlosti "volio kvariti". Ovoga puta je ugrađen u plug-in hibrid

Nakon desetljeća glasina, službenih i neslužbenih najava Mazda se pogonskom konceptu koji nikako da ozbiljno zaživi: Wankelovom, odnosno rotacijskom motoru na benzin. U siječnju su predstavili MX-30 e-Skyactiv R-EV, koji je zapravo poznati električni automobil s dodatnim generatorom za veći doseg, odnosno svojevrsni plug-in hibrid. Sada je počela proizvodnja tog modela, točno 11 godina nakon što je proizveden posljednji RX-8, sportski model koji je koristio Wankel motor. Mazda je još od 1967. proizvodila modele s Wankel motorom, a najpoznatiji i najuspješniji je bio RX-7. Do sada su prodali ukupno 1,99 milijuna auta s Wankel motorom.  

Author: Mazda foto: Mazda

Wankel motor u MX-30 e-Skyactiv R-EV ima obujam od 0,8 litara i 75 KS i ne služi izravno za pokretanje kotača jer nema mehaničku vezu s njima. Umjesto toga služi za proizvodnju struje kojom se puni baterija i pokreče električni motor kada je to potrebno. Električni motor razvija 170 KS, a baterija ima kapacitet od 17,8 kWh što znači 85 km dosega na struju. Zahvaljujući dodatnom Wankel motoru doseg se povećava na 600 kilometara što je svakako velika prednost u odnosu na potpuno električni MX-30 koji ima stvarno skroman doseg od 200 km. Auto do 100 km/h ubrzava za 9,1 sekundu, a maksimalna brzina je ograničena na 140 km/h. 

Author: Mazda foto: Mazda

Iako su RX-7 i RX-8 stekli kultni status njihov najveći problem bili su vrlo visoka potrošnja goriva te osjetljivost i trajnost motora. Na primjer, Wankel motori u RX-8 koji se proizvodio od 2004. do 2012. ne smiju se voziti samo nekoliko kilometara već je potrebno pošteno zagrijati motor prije gašenja, također motor treba jako oprezno zagrijavati prije nego što se stisne gas do daske.

Author: Mazda foto: Mazda

No unatoč svim mjerama predostrožnosti rijetki motori RX-8 su uspjeli prijeći više od 100.000 km. Većina njih je trajala manje od 50.000 km, a neki od njih ni par tisuća kilometara prije "generalke". U vrijeme kad većina motora bez ikakvih problema prelazi 200, 300 tisuća i više kilometara Wankelov motor u Mazdi doima se "smiješno osjetljivim". Mazda je zbog svega toga čekala čak 11 godina prije nego što je ponovo pokušala s s Wankel motorom. Mazda ovoga puta vjeruje u bolju trajnost osjetljivog motora jer će u MX-30 on raditi na konstantnijem broju okretaja i u mnogo kontroliranijem režimu nego u u sportskim jurilicama RX-7 i RX-8. 

Author: Mazda foto: Mazda

Mazda možda neće ostati samo na ovom Wankel motoru. Brojni prijavljeni patenti otkrili su da Mazda nije odustala od ideje o novom sportskom automobilu s Wankel motorom. No prijava patenta tek je jedan od prvih koraka u dugotrajnom razvojnom procesu pa je sportski Wankel model još uvijek na vrlo "klimavim nogama". 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.