Početna Novosti 1287 pregleda

Nasljednik Koenigsegga Agere RS je stigao, a zove se Jesko

Koenigsegg Jesko
Vidi galeriju 1/10
Nasljednik Koenigsegga Agere RS je stigao, a zove se Jesko Nasljednik Koenigsegga Agere RS je stigao, a zove se Jesko Nasljednik Koenigsegga Agere RS je stigao, a zove se Jesko Nasljednik Koenigsegga Agere RS je stigao, a zove se Jesko Nasljednik Koenigsegga Agere RS je stigao, a zove se Jesko Nasljednik Koenigsegga Agere RS je stigao, a zove se Jesko Nasljednik Koenigsegga Agere RS je stigao, a zove se Jesko Nasljednik Koenigsegga Agere RS je stigao, a zove se Jesko Nasljednik Koenigsegga Agere RS je stigao, a zove se Jesko Nasljednik Koenigsegga Agere RS je stigao, a zove se Jesko

S pogonom na etanol ovaj hiperauto može razvijati 1600 konjskih snaga, a ta snaga se prenosi na kotače pomoću 9-brzinskoga mjenjača s čak trima spojkama

Švedski tvorac najbržih automobila je početkom godine najavio automobil koji bi trebao zamijeniti Ageru RS te je tadašnji projekt nazvan Ragnarok. Iako su svi očekivalikakoa će nova zvijezda zasjati pod tim imenom, Christian von Koenigsegg se odlučio za drugo i emotivnije ime, a to je Jesko. Riječ je o imenu njegova oca, koji ga je cijeli život podržavao u njegovoj viziji hiperautomobila te je čak prodao obiteljsku kuću da bi Christianu pomogao s financijama

Koenigsegg Jesko | Author: YouTube foto: YouTube

Ovaj automobil je Koenigseggu stoga iznimno važan pa je dao sve od sebe da ovo bude nešto potpuno drukčije. Iako jedan primjerak košta skoro 20 milijuna kuna, Jesko će biti prvi masovno proizveden model nakon 25 godina postojanja Koenigsegga, odnosno plan je proizvesti 125 komada (proizvedeno je samo 25 primjeraka Agere RS). 

Koenigsegg Jesko | Author: Koenigsegg foto: Koenigsegg

Koenigsegg Jesko pokreće osvježeni 5,0-litreni twin-turbo motor V8 koji razvija 1280 konjskih snaga pogonom na standardni benzin i 1600 konjskih snaga pogonom na etanol. Motor ima nekoliko zanimljivih odlika, kao što je najlakša V8 radilica (12,5 kilograma) te ultralagane klipnjače (540 grama po komadu) i klipove (290 grama po komadu). Christian von Koenigsegg tvrdi kako su ti dijelovi jednako lagani, kao što su bili i prije, ali zbog korištenja iznimno laganoga čelika postali su znatno čvršći. 

Koenigsegg Jesko | Author: Koenigsegg foto: Koenigsegg

Snaga se na kotače prenosi novim 9-brzinskim mjenjačem s čak trima spojkama, poznatijim kao Koenigsegg Light Speed Transmission (LST). S obzirom na to da mjenjač koristi tri spojke, u teoriji bi ovaj trebao mijenjati stupnjeve 'brzinom svjetlosti'. Zanimljiva je i masa automobila jer on teži samo 1400 kilograma, a jednaka je količini downforcea koji ovaj automobil ima (također 1400 kilograma). 

Koenigsegg Jesko | Author: Koenigsegg foto: Koenigsegg

Zbog novoga karbonskog monokoka, Jesko ima prostraniju unutrašnjost nego njegov prethodnik, a masa to ne 'ispašta'. Zanimljivo je što je Koenigsegg u volan ugradio dva mala dodirna ekrana pomoću kojih se može upravljati sustavima, od info-zabavnoga do različitih postavki automobila. 

Koenigsegg Jesko | Author: Koenigsegg foto: Koenigsegg

 

  • makan

    kud etanol, a rekao sam im da krenu sa autoplinom, imao bi barem 1700ks

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.