Ovoga puta donosimo vam jedan test guma iza kojeg ne stoji ADAC i europski auto klubovi
Najveće testove guma donosi nam redovito ADAC, odnosno europski auto klubovi zato je zanimljivo ponekad potražiti i druge izvore. Jonathan Benson s web stranice Tire Reviews postao je prava institucija, a njegovi testovi su kroz godine postali kompleksni gotovo kao i oni koje provodi ADAC. Njegova posljednja usporedba obuhvatila je ljetne gume visokih performansi za sportske automobile. Osim performansi na trkaćoj stazi na mokrom i suhom provjerena je i trajnost guma te njihov utjecaj na okoliš.
U testu je sudjelovalo šest modela guma: Michelin Pilot Sport 5, Bridgestone Potenza, Continental PremiumContact 7, Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6, Yokohama Advan Sport V107 i Hankook Ventus S1 evo 3. Testno vozilo je bio VW Golf GTI, a mjesto testiranja je bila trkaća staza u Francuskoj.
Što se tiče performansi guma na trkaćoj stazi Benson je bio impresioniran svakom gumom, no među njima su ipak postojale osjetne razlike. Primjerice na mokroj podlozi je Bridgestone bio čak pet sekundi brži od najsporijeg Michelina. Ipak Benson je primijetio da je Bridgestoneova guma ipak bila dosta sklona preupravljanju i teška za kontroliranje. Što se tiče kočenja na mokrom Continental ima značajnu prednost u odnosu na ostale.
Pri kočenju na suhoj podlozi razlika između gume s najboljim performansama (Goodyear) i najlošije (Yokohama) bila je samo dva posto. U pogledu vremena kruga na suhoj stazi najboljim se pokazala Yokohamina guma ispred Bridgestonea i Goodyeara, a najlošije vrijeme je imao Hankook, no razlika između najbolje i najlošije gume bila je samo 1,5 sekundi.
Provjera trajnosti guma obavljena je u suradnji s Dekrom, poznatom tvrtkom specijaliziranom za testiranja proizvoda. Sve su gume isprobane u stvarnim uvjetima i postavljene na flotu automobila koja se vozila u konvoju na određenoj ruti. Gume su se mijenjale između automobila kako bi se uzele u obzir moguće varijacije u postavkama vozila, a vozači su također mijenjali automobile. Uz pomoć laserskog skenera, izmjereno je da se Michelinova guma najmanje istrošila, a ovoga puta su zabilježene značajne razlike između najbolje i najlošije gume. Yokohama i Bridgestone su na posljednjem mjestu s 33 posto lošijim rezultatom u odnosu na Michelin.
Na testu utjecaja na okoliš mjereno je koliko će čestica gume ispustiti guma u prosječnim uvjetima vožnje. U tom pogledu Michelin je ponovno postigao najbolji rezultat sa 65,7 miligrama po 1 prijeđenom kilometru. Najgori je Hankook s 32 posto lošijim rezultatom.
Kada su se zbrojili bodovi iz svih testova pobjednik testa je Continental ispred Michelina i Goodyeara. Četvrti je Hankook, peti Bridgestone, a šesta Yokohama, no Benson je istaknuo da su, unatoč razlikama među njima, sve testirane gume odlične. Osim u videu detaljne rezultate testa možete pronaći na stranici tire-reviews.com.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.