Visokoučinkoviti 1,4-litarski turbo motor ima premijeru u novo predstavljenoj Astri. Četverocilindrični motor napravljen je od aluminija, a ima izravno ubrizgavanje goriva i turbopunjač
Puno ime novog Opelova motora jest 1.4 ECOTEC Direct Injection Turbo i premijerno je predstavljen svijetu u novoj Astri na Međunarodnom salonu automobila u Frankfurtu (IAA). Četverocilindrični motor s turbopunjačem dostupan je u dvije snage - 125 i 150 KS. Novi 1,4-litarski četverocilindrični motor veliki je brat 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo trocilindričnog motora, a spomenuti motori su ključni igrači u najvećoj ofenzivi motora u Opelovoj povijesti u sklopu koje će se od 2014. do 2018. na tržištu predstaviti čak 17 novih motora.
Tijekom razvoja 1,4-litarskog turbo motora posvećeno je puno pozornosti dinamičkom responzivnostiodzivu i visokim performansama uz istovremeno smanjenje potrošnje goriva. Motor vrlo rano nudi maksimalni okretni moment od 245 Nm, a najveća snaga dostupna je između 2000 i 4000 okretaja. Ovaj turbo motor s tehnologijom Start/Stop trošit svega 4,9 litara (114 g/km CO2). Ovaj 1,4-litarski turbo performansama nadmašuje dvolitarske motore u svim karakteristikama. Kao i kod 1,0 trocilindraša blok motora konstruiran je s posebnom pažnjom posvećenom smanjenju rezonancije, posuda za ulje dvodijelna je, integracija glave cilindara u ispušnu granu zvučno je izolirana, konstruiran je pokrov za bregastu osovinu koji apsorbira zvuk, podešeni su ventili za visokotlačno ubrizgavanje, dok je lanac koji njima upravlja posebno postavljen za tih rad.
Novi 1.4 ECOTEC Direct Injection Turbo zahvaljujući svojoj konstrukciji ne pridonosi puno masi vozila. Samo aluminijski blok motora ima 10 kg manje od bloka od lijevanog željeza trenutnog 1,4-litarskog turbo motora, Da bi motor bio što lakši, koljenasto vratilo načinjeno je od šupljeg lijeva, pogon pumpe za ulje krasi posebno niska razina trenja, a sama puma radi na dvije razine tlaka. Cijeli se motor koristi s uljima s niskim trenjem i gradacijom viskoznosti 5W-30. Sve te mjere osiguravaju najviši standard učinkovitosti u potrošnji goriva.
Dok su trocilindrični Opelovi motori tipični predstavnici trenda smanjenja dimenzija motora (manji, lakši, učinkovitiji), Opelovi inženjeri kad govore o 1,4-litarskom četverocilindričnom motoru govore o „svođenju na pravu mjeru“, odnosno postizanju savršene ravnoteže između učinkovitosti pod malim i velikim opterećenjima.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.