Potencijalna zabrana ne bi pogodila samo korisnike, već i proizvođače automobila te radnike u industriji
Dok će privatni kupci u Europi, kako stvari sada stoje, imati izbor između benzinskih, dizelskih i električnih vozila sve do 2035., iznajmljivači automobila mogli bi izgubiti tu mogućnost znatno ranije. Prema informacijama njemačkog lista Bild, Europska komisija razmatra pravilo koje bi već od 2030. godine spriječilo rent-a-car tvrtke da kupuju vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem.
Ako ovaj prijedlog postane zakon, rent-a-car agencije smjele bi od 2030. obnavljati flote isključivo električnim automobilima. S obzirom na to da vozila u najmu obično ostaju u upotrebi godinu do dvije, to znači da bi europski rent-a-car mogao postati potpuno električan već 2032. godine.
Rent-a-car segment čini otprilike petinu svih novih registracija automobila u Europi, a zajedno s korporativnim flotama čak 60 posto tržišta. Ograničenje za ovakve flotne kupce moglo bi ubrzati pad prodaje automobila na benzin i dizel, pa čak i prije službene zabrane 2035. godine. Proizvođači bi u tom scenariju vjerojatno ranije počeli ukidati pojedine benzinske i dizelske modele, jer bez velikih narudžbi flotnih kupaca njihova proizvodnja postaje financijski neisplativa.
Električni automobili već su prisutni u ponudi svih važnih rent-a-cara, ali skuplji su za najam i popravke, a potražnja još uvijek nije velika. Ako pravilo zaživi, najmodavci bi se morali suočiti s dodatnim troškovima, dok bi korisnici rent-a-cara morali prilagoditi navike, posebno na duljim rutama gdje infrastruktura punionica još uvijek nije ravnomjerno razvijena.
Potencijalna zabrana ne bi pogodila samo korisnike, već i proizvođače automobila te radnike u industriji. U trenutku kada se već najavljuju otkazi zbog prijelaza na električnu mobilnost, ubrzano gašenje benzinskih modela moglo bi dodatno pogoršati situaciju. Ako Europska komisija potvrdi plan, rent-a-car tržište postat će poligon za testiranje potpune elektrifikacije prije svih ostalih segmenata.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.