Nije čudo što se proizvođači automobila guraju kako bi donirali novac Trumpu jer nova vlada SAD-a donijet će značajne političke promjene u automobilskoj industriji
Ford i General Motors najavili su da će osigurati vozila i novčana sredstva za ceremoniju inauguracije novoizabranog predsjednika Donalda Trumpa. Dvije tvrtke će donirati po milijun dolara (oko 960.000 eura). I Toyota će osigurati isti iznos, no neće uz to donirati svoja vozila.
Nije neuobičajeno da predsjednici traže donacije za svoju inauguracijsku ceremoniju. Na popisu donatora inauguracije predsjednika Joea Bidena 2021. bili su Google, Microsoft, Boeing, Pfizer, AT&T i Uber. Biden je prikupio oko 61 milijun dolara za događaj koji se održao tijekom pandemije. Trump je prikupio čak 106,7 milijuna dolara za svoju inauguraciju 2017. godine.
Nije čudo što se proizvođači automobila guraju kako bi donirali novac Trumpu jer nova vlada SAD-a donijet će značajne političke promjene u automobilskoj industriji. Trump je zaprijetio uvođenjem carina od 25 posto na uvoz iz Meksika, Kanade i Kine. Ovaj potez mogao bi utjecati na mnoge proizvođače automobila, pa tako i one iz SAD-a koji proizvode u navedenim državama. Također postoje najave da Trump planira ukinuti porezne olakšice za električne automobile.
Prema izvješću Reutersa, izvršni direktor Forda Jim Farley rekao je ranije ovog mjeseca kako vjeruje da je Trumpova administracija "zainteresirana za Fordov stav" o mogućim promjenama politike prema automobilskom industriji. Izvršna direktorica GM-a Mary Barra rekla je prije nekoliko tjedana da smatra da su proizvođač automobila i Trumpova administracija "vrlo orijentirani na ciljeve". Ipak, priznala je da će biti promjena.
U međuvremenu, njemačka industrija također "živi u strahu". Najavljena carinska stopa od najmanje deset posto za sav uvoz u SAD bila bi veliki izazov za Njemačku kao izvoznu zemlju. Prema brojkama Njemačkog ekonomskog instituta (IW), šteta za njemačko gospodarstvo u cjelini iznosila bi između 130 i 180 milijardi eura tijekom četverogodišnjeg mandata Trumpa, ovisno o scenariju. Veliki dio toga vjerojatno bi morali snositi njemački proizvođači automobila.
Jedan od scenarija za izbjegavanje carina bilo bi seljenje proizvodnje u SAD. Time bi se ostvarila jedna od Trumpovih predizbornih poruka: “Želim da njemačke automobilske tvrtke postanu američke”.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.