Početna Novosti 26 pregleda

Popravci električnih auta su i dalje skuplji od onih na "klasičnim" autima

Progressive,Concept,Of,Ev,Car,And,Home,Charging,Station,Powered
FOTO: Shutterstock
Copyright (c) 2023 Owlie Productions/Shutterstock. No use without permission.

Iako razlika i dalje postoji, vidljiv je napredak u odnosu na prošlu godinu, kada su prosječni troškovi bili 20 do 25 posto viši

Troškovi popravaka električnih vozila nakon nesreća u Njemačkoj polako padaju, no i dalje su osjetno viši nego kod klasičnih automobila. Prema podacima Njemačkog udruženja osiguravatelja (GDV), prosječan iznos štete na električnom vozilu trenutno je 15 do 20 posto veći nego kod usporedivih modela s motorima s unutarnjim izgaranjem.

TEST Električni auti i dalje obećavaju više kilometara nego što isporučuju

Iako razlika i dalje postoji, to je vidljiv napredak u odnosu na prošlu godinu, kada su prosječni troškovi bili 20 do 25 posto viši. Razlog pada cijena popravaka leži u činjenici da su električni automobili postali znatno češći na cestama, što je omogućilo brže širenje znanja i iskustva kod radionica, vučnih službi, vatrogasaca i procjenitelja. Kako ističe zamjenica glavnog direktora GDV-a Anja Käfer-Rohrbach, s većim brojem modela i širim krugom kupaca popravci postaju učinkovitiji, a električna vozila sve više se tretiraju kao “nova normalnost”.

Na početku ove godine u Njemačkoj je bilo registrirano oko 1,65 milijuna električnih vozila, što je pet puta više nego 2021. godine. Udio električnih vozila u ukupnom voznom parku sada iznosi 3,3 posto, a kako se ta brojka povećava, očekuje se daljnje smanjenje razlike u troškovima popravaka.

PORAZ ELEKTRIFIKACIJE Katastrofa hrvatskog tržišta električnih auta

Viši troškovi u prošlosti proizlazili su iz nekoliko čimbenika: ograničenog broja ovlaštenih servisa, potrebe za specijaliziranom opremom, složenih sigurnosnih procedura zbog visokog napona baterija te manjka rezervnih dijelova. S porastom broja proizvedenih vozila i boljom dostupnošću komponenti, svi ti elementi postupno gube na utjecaju.

Ipak, ostaje činjenica da su, čak i uz pad cijena, popravci električnih automobila i dalje skuplji. Zamjena ili popravak oštećenih baterijskih paketa i dalje je najveća stavka na računu, a složenost elektronike znači da svaka intervencija zahtijeva visoko specijaliziran kadar. No, dok se tehnološka baza širi, a modeli postaju konstrukcijski jednostavniji za popravak, mnogi stručnjaci vjeruju da će se jaz u troškovima s vremenom gotovo u potpunosti zatvoriti.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.