Najveći “gubitnik” bio je kineski BYD Atto 3. Umjesto službenih 480 kilometara, u testu je izdržao samo 369 kilometara
Električni automobili posljednjih deset godina dramatično su napredovali, voze dalje i pune se brže. Ipak, strah od dosega i dalje je među glavnim razlozima zbog kojih se kupci dvoume. Novo istraživanje Australskog automobilskog saveza (AAA) pokazuje da taj strah nije bez temelja i da iskrenost proizvođača u vezi s deklariranim dosegom itekako varira.
AAA je u sklopu četverogodišnjeg projekta, financiranog javnim sredstvima, na realnoj ruti testirao pet električnih automobila različitih marki. Rezultati su otkrili neugodnu istinu: svi su imali kraći doseg od službeno navedenog, a razlike su se kretale od gotovo zanemarivih do ogromnih.
Najveći “gubitnik” bio je kineski BYD Atto 3. Umjesto službenih 480 kilometara, u testu je izdržao samo 369 kilometara, što znači da je stvarni doseg bio 23 posto manji, odnosno 111 kilometara kraći od obećanog. Tesla Model 3 nije bila toliko "daleko od istine", no i dalje je ostvarila 14 posto manji doseg od službenih brojki: 441 kilometar umjesto 513.
No, ključna poruka istraživanja nije da su svi proizvođači jednako optimistični. Dok BYD debelo pretjeruje, Smart #3 gotovo je pogodio stvarne brojke. S 432 kilometra dosega bio je samo 23 kilometra ispod službenog podatka, odnosno imao 5 posto manji realni doseg. Kia EV6 i Tesla Model Y također su pokazali relativno umjerena odstupanja od osam posto.
Upravo ta neujednačenost, tvrde u AAA, zbunjuje kupce. Da svi proizvođači sustavno “uljepšavaju” podatke za 20 posto, kupci bi lakše uspoređivali modele. Ovako, ostaju prepušteni nagađanju kome vjerovati.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.