Ranije ove godine, dužnosnici Porschea su naznačili da će proizvodnja Macana s motornim pogonom završiti do 2026., ostavljajući električnu verziju kao njihov jedini luksuzni kompaktni SUV
Porsche, kao i mnogi proizvođači automobila, prilagođava svoju strategiju kao odgovor na promjene stanja na tržištu. Još do nedavno postojan u svojoj predanosti električnoj budućnosti , proizvođač sportskih automobila sada prilagođava svoj smjer, barem privremeno. Zbog toga bi Macan, jedan od najprodavanijih Porscheovih proizvoda, ipak mogao krenuti drugačijim putem od prvotno planiranog.
Kako javlja internetska stranica Carscoops, Porsche sada istražuje kako integrirati više motora s unutarnjim izgaranjem u svoju ponudu, što je djelomično potaknuto slabom prodajom Taycana i porastom potražnje za hibridnim modelima i modelima s unutarnjim izgaranjem. Ova promjena dolazi i zbog potencijalnih promjena politike u SAD-u nakon što nova Trumpova administracija preuzme dužnost sljedeće godine.
Iako detalji ostaju nejasni, financijski direktor Porschea Lutz Meschke potvrdio je tijekom objave tvrtkinih financijskih rezultata za treće tromjesečje da će "osvježiti svoje automobile s motorima s unutarnjim izgaranje, uključujući Panameru i Cayenne, i nastaviti se oslanjati na plug-in hibride."
Ranije ove godine, dužnosnici Porschea su naznačili da će proizvodnja Macana s motornim pogonom završiti do 2026., ostavljajući električnu verziju kao njihov jedini luksuzni kompaktni SUV. "Platforma je došla do kraja svog ciklusa", rekao je član izvršnog odbora Porschea Albrecht Reimold još u srpnju. Benzinski Macan već je povučen s europskih tržišta, zbog toga što njegova platforma više ne zadovoljava najnovije propise EU-a o kibernetičkoj sigurnosti. Usklađivanje s propisima bi bilo preskupo za tako staru platformu. Međutim, verzija s benzinskim motorima ostaje dostupna na ključnim tržištima poput Sjeverne Amerike, gdje su regulatorni standardi očito manje strogi.
Na upit hoće li ova najnovija dostignuća utjecati na dostupnost Macana s motorima na unutarnje izgaranje u Sjevernoj Americi i postoje li planovi za produljenje životnog ciklusa modela, iz Porschea su za Carsoops odgovorili: “Trenutni Macan s motorima na unutarnje izgaranje nastavit će se nuditi u SAD-u u sadašnjem obliku u doglednoj budućnosti, a prodavat će se uz novi potpuno električni Macan. Duljina ove paralelne ponude također će biti određena potražnjom kupaca i regulatornim zahtjevima."
Iako to nije nužno u suprotnosti s Porscheovom ranijom izjavom o obustavi proizvodnje do 2026., formulacija sugerira da bi Macan na benzin mogao imati duži životni vijek nego što se ranije očekivalo ako potražnja ostane velika.
Međutim, konkurenti brzo napreduju s novijim platformama, modernijim dizajnom i daleko boljim tehničkim značajkama, stvarajući sve veći pritisak na Macan da drži korak. Ako bi trebao trajati dulje od 2026. u svom sadašnjem obliku, Porsche bi bez sumnje morao napraviti neki ozbiljni redizajn za ovaj automobil kako ne bi postao previše zastario.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.