Dvije su godine EU vlasti uglavnom ignorirale nadolazeću krizu u autoindustriji, ali nakon što su se tvornice počele zatvarati i nakon što su stotine tisuća radnih mjesta postala ugrožena, EU dužnosnici i parlamentarci počeli su se buditi
Nakon sastanka s predstavnicima automobilske industrije, predsjednica Europske komisije Ursula von der Leyen naložila je svojim podređenima da pripreme fleksibilne opcije za dekarbonizaciju cestovnog prometa i dopuštanje korištenja sintetičkih goriva, što jasno ukazuje da se 2035. godine neće dogoditi planirani potpuni prijelaz na električna vozila.
U veljači 2023. Europski parlament odobrio je zakon za uvođenje zabrane prodaje novih osobnih automobila i lakih gospodarskih vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem na fosilna goriva do 2035. godine, koji je predložila Europska komisija. No iste godine počelo je globalno usporavanje potražnje za električnim vozilima, koje, izuzev u Kini, traje i danas. Slaba prodaja električnih vozila, uz drakonske kazne za CO2 emisije i žestoku konkurenciju kineskih tvrtki, doveli su europsku autoindustriju u sustavnu krizu, a najteže su pogođeni Volkswagen grupa i Stellantis.
Dvije su godine EU vlasti uglavnom ignorirale nadolazeću krizu u autoindustriji, ali nakon što su se tvornice počele zatvarati i nakon što su stotine tisuća radnih mjesta postala ugrožena, EU dužnosnici i parlamentarci počeli su se buditi. Shvatili su da će, ako ništa ne poduzmu, u očima javnosti kasnije biti proglašeni glavnim krivcima za uništavanje domaće auto industrije.
Najveća frakcija zastupnika u Europskom parlamentu, EPP (Europska pučka stranka), pozvala je u prosincu na brzu "reviziju ekološke doktrine u odnosu na automobilsku industriju u kontekstu financijske krize velikih kompanija i rizika od nekontroliranog masovnog gubitka radnih mjesta". Krajem siječnja predsjednica Europske komisije Ursula von der Leyen održala je prvi sastanak s predstavnicima automobilske industrije u sklopu tzv. strateškog dijaloga, tijekom kojeg bi se trebale razviti mjere za potporu i stabilizaciju industrije .
Nakon sastanka s predstavnicima automobilske industrije, Ursula von der Leyen obećala je predstaviti "sveobuhvatni akcijski plan" do 5. ožujka koji bi uključivao nove mjere za potporu prodaje električnih vozila, prijedloge za ublažavanje privremenih klimatskih ciljeva i moguće smanjenje ili kompenzaciju kazni za CO2 za proizvođače. Posljednja rezolucija Europske komisije izričito navodi potrebu da sintetička goriva postanu ključni element u postizanju klimatske neutralnosti za nove osobne automobile do 2035. te da se razmotre različite fleksibilne mogućnosti za proizvođače.
Njemački časopis Spiegel izvještava da je najvjerojatnije već postignut neformalni dogovor da će se plug-in hibridi moći prodavati u Europi nakon 2035. godine. Spiegel je to predstavio kao negativnu vijest tvrdeći da je "pobijedio automobilski lobi, što znači da nećemo vidjeti jeftine električne automobile, a proizvođačima će biti isplativo držati visoke cijene u budućnosti". Prema njemačkom časopisu, upravo su visoke cijene razlog slabe prodaje električnih vozila.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.