Električnim autima ide sve lošije i na nekim drugim važnim tržištima poput Švedske i Švicarske
Prodaja potpuno električnih automobila u Njemačkoj pala je za 37 posto u srpnju 2024. u usporedbi s istim mjesecom prošle godine. Ovo je najveći pad otkako je Njemačka vlada prošlog prosinca ukinula poticaje za električna vozila. Proizvođači automobila i dobavljači dijelova za njih vrlo su zabrinuti zbog situacije jer su u električne automobile uložili ili još uvijek ulažu velika financijska sredstva.
Prema podacima koje je podijelila njemačka Savezna uprava za cestovni promet, u ovom srpnju bilo je ukupno 238.263 novih registracija osobnih automobila (-2,1 posto). Ovaj broj uključuje 83.405 benzinskih automobila (+0,1 posto), 79.870 hibrida i plug-in hibrida (+18,4 posto), 43.107 dizelaša (+1,4 posto), 30.762 električnih vozila (-36,8 posto), 1078 automobila na ukapljeni naftni plin (+8,8 posto), i samo 3 automobila na prirodni plin (-98,6 posto).
Zbog pada broja prodanih električnih automobila pao je i njihov tržišni udio. U srpnju je on iznosio 12,9 posto, a u istom mjesecu prije godinu dana 20 posto. Ovi rezultati su loša vijest za one koji su željeli oporavak tržišta električnih automobila, nakon prilično lošeg prvog kvartala godine, kada je zabilježen pad prodaje električnih auta od 16,4 posto.
Analitičari smatraju da je za pad popularnosti električnih automobila osim subvencija kriv nedostatak pristupačnih automobila na struju na tržištu. Naravno, usporavanje električnih vozila prisiljava proizvođače automobila da preispitaju svoje buduće planove oko gašenja modela s motorima na unutarnje izgaranje, što im otežava usklađivanje sa strogim propisima EU-a o emisijama.
Patrick Hummel, analitičar u UBS-u, rekao je da bi VW-ova zarada mogla biti smanjena za 2 milijarde eura sljedeće godine kao rezultat slabe potražnje za električnim vozilima. Proizvođač automobila nedavno je najavio da smanjuje proizvodnju u pogonima za električna vozila.
Kako prenosi Bloomberg, francuska tvrtka Valeo SE pokušava prodati dvije svoje tvornice koje rade puno manje od svojih kapaciteta. Drugi francuski dobavljač pod nazivom OPmobility otkrio je da je proizvodnja električnih vozila "otprilike polovica onoga što su proizvođači očekivali". U sličnom kontekstu, LG Energy Solution, najveći dobavljač baterija za električna vozila u Europi, razmatra prelazak na proizvodnju baterija za pohranu energije u kućanstvima kako bi preživio.
Constantin Gall, konzultant u Ernst & Youngu komentirao je pad prodaje električnih vozila u Njemačkoj: „Porast e-mobilnosti zasad se pokazao neodrživim. Tržište je izgubilo svaki zamah i mnogi kupci sumnjaju u izglede električnih automobila.”
Osim Njemačke, koja je najveće tržište automobila u Europi, druge zemlje također bilježe slabu potražnju za električnim vozilima. Švedska, koja se smatra jednim od lidera elektrifikacije U Europi, također je zabilježila značajan pad od 15 posto u srpanjskim registracijama električnih vozila. U sličnom kontekstu, prodaja električnih vozila pala je za 19 posto u Švicarskoj, još jednom snažnom tržištu za vozila s nultom emisijom.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.