Sve se mijenja, no jedno ostaje isto. Po prodaji Volkswagen grupa i dalje dominira europskim tržištem. Rast udjela električnih auta je definitivno zaustavljen
Europsko tržište automobila se i dalje osjetno oporavlja. Prva polovica 2024. zaključena je solidnim rastom za Europsko tržište (EU, EFTA i Velika Britanija) od 4,4 posto u usporedbi s istim razdobljem prošle godine. Međutim, ako se brojke usporede s onima iz razdoblja prije pandemije, odnosno u odnosu na prvu polovinu 2019. godine, pad je i dalje 18,4 posto što znači da je tržište i dalje daleko od punog oporavka, prvenstveno zbog velikog rasta cijena i ukidanja mnogih modela od tada.
Samo u lipnju registrirano je 1.310.989 automobila, što je povećanje od 3,6 posto u odnosu na prethodnu godinu. Najveći gubitnici su električni auti čija prodaja stagnira, posebno od kada su u Njemačkoj i u nekim drugim državama ukinuti poticaji.
U prvoj polovici ove godine udio električnih baterijskih automobila u Europi pao je na 13,9 posto, u usporedbi s 14,2 posto u istom razdoblju prošle godine. Značajan pad zabilježen je i u Njemačkoj sa 15,8 posto u prvoj polovici 2023. na 12,5 posto ove godine. Da se prodaja električnih auta ne oporavlja svjedoči i podatak da je u lipnju tržišni udio automobila na baterije pao je na 14,4 posto u odnosu na 15,1 posto u 2023. godini. Udio benzinskih i dizel vozila također je pao s 49,6 posto na 47,1 posto, dok je udio hibridnih vozila snažno porastao s 24,4 posto na 29,5 posto.
Zanemarimo li tržišni udio i pogledamo čiste prodajne brojke ispada da je u 2024. prodano ipak malo više električnih auta nego u 2023., odnosno zabilježen je rast od 1,3 posto. Prodaja plug-in hibrida je pala za 2,5 posto, benzinci su ostali stabilni s padom od 0,5 posto, a najviše je pala prodaja dizelaša, za 7,4 posto. Najveći dobitnici su hibridi s rastom prodaje od čak 22,3 posto.
Što se tiče proizvođača, odnos snaga je ostao prilično nepromijenjen između glavnih proizvođača. Najznačajniji porast kod marki zabilježili su Mitsubishi, Honda i Volvo. Osjetnog porasta je bilo i kod kineskog SAIC Motorsa te japanskih tvrtki Suzuki i Toyota. Glavni igrač je i dalje VW grupa s prodajnim im udjelom od 25,9 posto. Drugi je Stellantis koji sa svojim ogromnim portfeljom marki drži 17,4 posto tržišta, a treća je Renault grupa s 9,8 posto. Četvrta je Hyundai grupacija s 8,2 posto udjela, a na petom mjestu je Toyota grupa sa 7,6 posto udjela. Top 10 upotpunjuju BMW grupa (6,8 posto), Mercedes Benz (5,0 posto), Ford (3,3 posto), Volvo (2,8 posto) i Tesla s 2,4 posto udjela.
Jedine marke koje bilježe značajni pad udjela su Tesla s padom od 12 posto i Ford s padom od 16,9 posto u odnosu na prošlu godinu. Ovaj pad se kod Tesle može jasno objasniti padom interesa za električne automobile, dok je Ford ukinuo mnoge popularne modele i tako znatno smanjio svoju prodaju. U minusu su i Stellantis, Hyundai grupa, Mercedes-Benz i Mazda, no njihov pad udjela od 0,1 do 2 posto je praktično zanemariv,
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.