Početna Novosti 2265 pregleda

Renault 4 stigao u Hrvatsku: Kakav je nasljednik legende?

FOTO: Dubravko Kolarić

Gotovo godinu dana nakon svjetske premijere na pariškom salonu automobila, novi Renault 4 napokon je stigao u Hrvatsku. Prilika da ga se provoza ukazala se u Sloveniji, gdje je Renault organizirao prvu prezentaciju za hrvatske medije. Prvi dojmovi? Automobil koji se u vožnji pokazuje iznenađujuće udobnim, ali i dovoljno zabavnim da razbije predrasudu kako električni crossover-SUV-ovi B-segmenta moraju biti sterilni i dosadni.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Renault 4 je jedan od najslavnijih modela francuske marke. Od 1961. do 1994. prodano ih je više od 8 milijuna, što ga čini najprodavanijim Renaultom u povijesti i četvrtim najprodavanijim automobilom na svijetu. Novi 4 nije spartanski automobil kakav pamtimo, već moderan električni crossover nastao na Ampere Small platformi s Renaultom 5. U usporedbi s Peticom, Četvorka je ozbiljnije profiliran SUV, s "kutijastom" karoserijom i detaljima koji podsjećaju na original, od okruglih LED svjetala do vertikalnih stražnjih svjetala.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Dimenzijama se smješta između Clija i Captura. Dug je 414 cm, širok 180 cm, a međuosovinski razmak produžen na 262 cm, osam više nego kod R5. Na cesti to znači prostranost za četvero odraslih osoba, s dovoljno mjesta straga i vrlo ozbiljnim prtljažnikom od 420 litara, čak 100 više nego u petici. Posebnost je i najniži utovarni prag u klasi te mogućnost preklapanja suvozačkog naslona čime se dobiva utovarni prostor dug više od 2,2 metra. Električno otvaranje ima premijeru u Renaultu ove klase, a iduće godine u ponudu stiže i simpatičan 92 cm dugačak platneni krov koji podsjeća na rješenja s kultnog modela.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Unutrašnjost je gotovo potpuno preuzeta iz Renaulta 5, ali uz dodatak udobnijih sjedala s debljom pjenom. Digitalni kokpit s 10,1-inčnim instrumentima i infotainment sustavom OpenR Link temeljenim na Androidu donosi Google Maps, Play i Assistant, dok Reno avatar i više od stotinu aplikacija u Google trgovini daju veliku dozu digitalnih vremena. Srećom, tu su i fizičke tipke za klimu i osnovne funkcije, što će mnogi vozači znati cijeniti.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Vožnja pokazuje da je Renault 4 mekši i udobniji od Renaulta 5. Multilink stražnji ovjes, rijetkost u B-segmentu, osigurava stabilnost i mirnoću, a sustav Extended Grip nudi dodatne modove za snijeg i teren uz uobičajene Sport, Comfort i Eco. Auto djeluje lako i predvidljivo, ali pritiskom na papučicu može biti i dovoljno živahan da vožnja ne bude dosadna. Mogućnost one-pedal drivinga, odnosno vožnje samo s papučicom gasa i polugice za podešavanje razine regeneracije dodatno povećavaju osjećaj kontrole.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Ponuda pogona uključuje dvije baterije: 40 kWh (do 308 km dosega po WLTP-u) i 52 kWh (do 409 km). Snaga punjenja je do 11 kW na AC punionicama i do 100 kW na DC punionicama (80 kW kod manje baterije). Motori nude 120 i 150 KS, slabiji ide uz manju bateriju, a jači uz veću. S jačom izvedbom sprint do 100 km/h traje 8,2 sekunde, a sa slabijom 9,2 sekunde. Obje verzije imaju maksimalnu brzinu ograničenu na 150 km/h. Baterije su opremljene funkcijom automatskog predgrijavanja za brže punjenje, a tu je i praktična V2L funkcija za napajanje vanjskih uređaja.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Na hrvatsko tržište novi Renault 4 stiže u tri razine opreme: Evolution, Techno i Iconic. Cijene kreću od 30.990 eura, dok su snažniji motor i veća baterija rezervirani za dvije bogatije opremljene izvedbe koje koštaju 35.490 i 37.990 eura. Uskoro će stići i N1 dostavna varijanta, što je dodatni znak da Renault 4 želi obuhvatiti širok spektar kupaca.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Nostalgija kod ovog modela igra veliku ulogu. Mnogi će se sjetiti originalne četvorke, ali novi model ne živi od uspomena. On gradi novu priču, a kako će se ona svidjeti kupcima saznat ćemo uskoro.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.