Brojni proizvođači već desetljećima pokušavaju osmisliti benzinski motor s kompresijskim paljenjem koji bi doživio komercijalnu upotrebu, no bez uspjeha. No, u Mazdi navode kako su našli inženjersko rješenje pa će taj novi motor svjetlo dana ugledati 2019. u svim Mazdinim automobilima...
Ozbiljna revolucija stiže nam iz Japana. Korporacija Mazda Motor postala je prvi proizvođač automobila na svijetu koji komercijalizira revolucionarno inženjersko rješenje u svojim benzinskim motorima. Naime, Mazda planira od 2019. benzince prodavati isključivo s novim motorima SKYACTIV-X, odnosno s revolucionarnom tehnologijom kompresijskog paljenja, koje isključuje upotrebu svjećica i efikasnost povećava 30 posto u usporedbi s konvencionalnim benzinskim motorom.
Predsjednik uprave Mazde Masamichi Kogai otkrio je kako će novi benzinski motor komercijalnu upotrebu doživjeti već 2019. godine. Nazvan je SKYACTIV-X, a u usporedbi s motorima SKYACTIV-G bit će učinkovitiji do 30 posto.
Također, šef Mazdina razvojnog odjela Kiyoshi Fujiwara kazao je kako je osnovni zadatak cijele kompanije težnja usavršavanja motora s unutarnjim izgaranjem.
"Elektrifikacija je potrebna i neizbježna, ali motori s unutarnjim izgaranjem trenutno su naša glavna okupacija"
Benzinski motor s oznakom HCCI (Homogeneous Charge Compression Ignition) umjesto pomoću svjećica paljenje goriva postiže kompresijom. No, ovaj novi motor ipak ima svjećice. One se, naime, uključuju pri niskim temperaturama zraka kako bi motor lakše podnio pokretanje. Potpredsjednik Mazde Akira Marumoto nazvao je razvoj tehnologije motora Mazdinim "srcem" te je isključio bilo kakvu mogućnost opskrbe drugih proizvođača novim, revolucionarnim benzinskim motorom SKYACTIV-X.
U Mazdi također navode kako aktivno razvijaju i tehnologiju električnih automobila te da će do 2025. sve Mazde imati sustave autonomne vožnje.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.