Reuters tvrdi da bi predložena zabrana mogla biti objavljena ovog tjedna, a zabrane bi se proširile i na druge "neprijatelje" SAD-a
Nisu samo električna vozila proizvedena u Kini privukla pozornost vladajućih u SAD-u, jer sada se očekuje da će Ministarstvo trgovine SAD-a predložiti zabranu korištenja kineskog softvera i hardvera u povezanim i autonomnim vozilima dostupnim u SAD-u.
Dok mnogi ključni detalji o planu ostaju tajni, izvori tvrde da bi uredba zabranila uvoz i prodaju vozila koja koriste softver i hardver iz Kine koji služi za komunikaciju i autonomnu vožnju. Američki regulatori su zabrinuti zbog prikupljanja podataka o vozačima u SAD-u.
Potencijalna zabrana bila je u planu već nekoliko mjeseci nakon što je predsjednik Joe Biden naredio istragu kineskih automobilskih tehnologija u veljači, potaknutu zabrinutošću za nacionalnu sigurnost.
"Kina bi mogla preplaviti naše tržište svojim vozilima, predstavljajući rizike za našu nacionalnu sigurnost", rekao je tada Biden. "Neću dopustiti da se to dogodi dok sam ja tu."
Reuters tvrdi da bi predložena zabrana mogla biti objavljena ovog tjedna, a zabrane bi se proširile i na druge "neprijatelje" SAD-a, uključujući Rusiju. U svibnju je ministrica trgovine SAD-a Gina Raimondo izrazila ozbiljnu zabrinutost zbog vozila u SAD-u koja koriste kineski softver ili hardver.
"Možete zamisliti teoretski najkatastrofalniji ishod ako imate nekoliko milijuna automobila na cesti, a softver je onemogućen", rekla je Raimondo tada.
Zabrane predmetnog softvera mogle bi stupiti na snagu 2026. godine, a zabrana hardvera u siječnju 2029. godine. Grupa koja predstavlja GM, Toyotu, VW i Hyundai, rekla je da će tvrtkama trebati vremena da izvrše potrebne promjene softvera i hardvera kako bi se uskladile sa zabranom.
Javnost će dobiti 30 dana da komentira predloženu zabranu prije finalizacije pravila. Zabrana softvera i hardvera iz Kine bila bi novi udarac za kinesku industriju jer je SAD ranije ove godine već učetverostručio uvozne carine na kineska električna vozila s 25 na 100 posto.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.