Najekstremnija Niva dosad dolazi s turbo motorom od 280 KS, proširenom karoserijom i ovjesom spremnim za najteže terene
Legendarna Lada Niva, poznata po svojoj jednostavnosti i izdržljivosti još od 1977., ušla je u novo poglavlje. Lada je predstavila Nivu Sport Turbo, najagresivniju i najsposobniju tvorničku verziju ovog auta u povijesti. Riječ je o vozilu koje ima cestovnu homologaciju, ali je razvijeno specifično za rally raid utrke, koje zadržava prepoznatljivi karakter originala, ali ga podiže na sasvim novu razinu tehničke sofisticiranosti.
Izvana, Niva Sport Turbo izgleda kao da je spremna za napad na Dakar. Masivno prošireni blatobrani omogućuju smještaj većih kotača i guma, dok čelični branik i otvoreni lukovi kotača olakšavaju pristup mehanici i povećavaju otklon kotača. Tu su i krovni usisnici za prijelaz kroz duboku vodu, prozori od polikarbonata i dodatna LED rasvjeta, sve ovo u službi ekstremnih uvjeta.
Dimenzije Nive su značajno povećane. Međuosovinski razmak je narastao na 255 cm, trag kotača iznosi 168 cm, a razmak od tla je sada impresivnih 35 cm. Sve to daje vozilu izuzetno stabilnu i agresivnu siluetu, prilagođenu neravnim i nepredvidivim terenima.
Kabina je ogoljena do osnovnih elemenata potrebnih za rally. Nema stražnjih sjedala, ali tu su trkaća školjkasta sjedala, puni zaštitni kavez, navigacijski sustav i dodatno ojačani spremnik goriva. Sve je podređeno sigurnosti, uštedi mase i brzom servisiranju.
Pod poklopcem motora nalazi se 1.6-litreni četverocilindraš s turbom, 280 KS i 340 Nm, što je više nego dvostruko snage u odnosu na serijsku Nivu Sport. Snaga se prenosi na sva četiri kotača putem sekvencijalnog šesterostupanjskog mjenjača i središnjeg blokirajućeg diferencijala.
Ovjes je posebno dorađen za trkaće uvjete. Svaki kotač ima dva amortizera, dok su kočnice dimenzionirane za utrke. Diskovi promjera 302 mm i četveroklipne čeljusti osiguravaju zaustavnu snagu na svakoj podlozi.
Niva Sport Turbo svoju će pravu provjeru doživjeti na Silk Way Rallyju, koji se održava u Rusiji od 12. do 22. srpnja. Nastupit će u klasi Raid Sport, iznad T2 kategorije u kojoj je sudjelovao njezin prethodnik. Ruta uključuje više od 5.000 kilometara teškog terena, od Irkutska do Gorno-Altajska.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.