Objavljena je početna cijena za neka druga europska tržišta na kojima će Elroq koštati od 33.900 eura. Time je Elroq među najjeftinijim modelima u klasi
Četiri godine nakon premijere modela Enyaq Škoda je dobila svoj novi, nešto manji, električni model. Novi Elroq je kompaktni SUV dugačak 449 centimetara koji se temelji na poznatoj MEB platformi i tehnologiji koju koristi Enyaq, kao i svi VW-ovi ID modeli. Automobil smo među prvima na svijetu vidjeli uživo na spektakularnoj svjetskoj premijeri koja je održana na vodi, odnosno na rijeci Vltavi u centru praga.
Ono što je potpuno novo je dizajn koji se temelji na novom pristupu marke "Modern Solid" i raskida sa Škodinim stilom posljednjih godina, posebno na prednjem dijelu automobila. Nema tradicionalne maske, a svjetla su poput proreza te se sastoje se od isprekidane linije na vrhu te glavnih svjetala koja sui odvojena od njih i smještena niže. Ovakav pristup trenutno je vrlo moderan i koriste ga mnogi drugi SUV-ovi.
Također, prvi puta od kada je Škoda postala dio VW-a nema loga na prednjem ni stražnjem dijelu auta, već je on zamijenjen velikim natpisima Škoda na prednjoj "haubi" i vratima prtljažnika. Osim drugačijeg izgleda Škodini dizajneri su novim pristupom uspjeli postići i vrlo dobru aerodinamiku uz koeficijent od 0,26.
S 4,49 m dužine, Škoda Elroq je 16 cm kraća od Enyaqa. Automobil je širok 188 cm, visok 163, a međuosovinski razmak iznosi 277 cm. U odnosu na Enyaq, prevjesi su dosta kraći što doprinosi kompaktnoj pojavi, dok u unutrašnjosti auto zadržava mnogo prostora.
U prtljažnik stane 470 do 1580 litara, a njemu nalazimo i jedan novi "Simply Clever" detalj, mrežu u vratima prtljažnika za pohranjivanje kabela za punjenje. Tu je i Škodin tradicionalni strugač za led koji je ovdje integriran u bočnu stranu vrata prtljažnika i istodobno služi i kao mjerač profila gume. Škoda je zaista bila i ostala vrlo maštovita sa svojim praktičnim Simply Clever rješenjima.
U unutrašnjosti je novi upravljač koji, također, umjesto logotipa ima Škodin logo. Veliki 13-inčni zaslon osjetljiv na dodir i mali zaslon s instrumentima dolaze kao standard. Head-up zaslon s funkcijom proširene stvarnosti dostupan je kao opcija.
Načini vožnje P, N, R i D aktiviraju se malim klizačem na središnjoj konzoli, kao kod Enyaqa, a ne ručicom iz volana kao kod Volkswagena. Tu je i traka s "pravim" fizičkim tipkama za sustave pomoći, načine vožnje, kontrolu klime i više. U Infotainment je također uključena i Virtualna asistentica Laura koju podržava umjetna inteligencija ChatGPT-a.
U ponudi su četiri inačice, Enyaqa, a svi motori i baterije su već dobro poznate iz Enyaqa i VW-ovih ID modela, kao i koncept pogona na stražnje kotače putem stražnje smještenog motora. Osnovni model Elroq 50 ima 170 KS i bateriju kapaciteta 52 kWh. Iznad njega je smještena varijanta 60 s 204 KS uz bateriju od 59 kWh, a vrh ponude u varijante 85. U izvedbi sa stražnjim pogonom top model ima 286 KS i bateriju od 77 kWh, a verzija 85Xs dva motora i pogonom na sve kotače ima 299 KS uz isti kapacitet baterije.
Performanse modela s pogonom na sve kotače još nisu objavljene, no doseg bi mu trebao biti 560 km. Top model sa stražnjim pogonom do 100 km/h ubrzava za 6,6 sekundi i postiže 180 km/h. Deklarirani doseg mu je 581 kilometara. Skromnije motorizacije imaju brzinu ograničeni na 160 km/h. Elroq 50 do 100 km/h ubrzava za 9 sekundi i ima doseg od 370 km, a Elroq 60 sprint obavlja za 8,5 sekundi i ima doseg od 400 km.
Modeli 80 se mogu puniti maksimalnom snagom od 175 kW, model 50 snagom od 145 kW, a model 60 165 kW. Maksimalna snaga punjenja na AC punjaču za sve verzije je 165 kW. Baterije i upravljanje toplinom preuzeti su od Enyaqa. Baterija se automatski predkondicionira ako unesete brzi punjač kao odredište navigacije, a predkondicioniranje možete pokrenuti i ručno.
Elroqovi konkurenti su modeli poput Kie EV3, Renaulta Scenica Electric, Hyundai Kone Electric i Forda Explorera. Cijena za Hrvatsko tržište se još ne zna, no objavljena je početna cijena za neka druga europska tržišta na kojima će Elroq koštati od 33.900 eura. Time je Elroq među najjeftinijim modelima u klasi.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.