Početna Novosti 4424 pregleda

Teslin Cybertruck vjerojatno nikada neće stići u Europu

FOTO: Tesla

Veika masa nije jedini problem. Iz Tesle stižu jasne poruke da Cybertruck nema nikakavu budućnost u Europi

Lars Moravy, Teslin potpredsjednik za inženjering vozila, potvrdio je za TopGear Nizozemska da Cybertruck vjerojatno nikada neće stići u Europu.

Author: Tesla foto: Tesla

"Prije svega, tržište kamioneta u Americi je ogromno, a to je drugačije kod vas", rekao je Moravy za TopGear. "I drugo: europski propisi zahtijevaju zaobljenje od 3,2 milimetra na izbočenim dijelovima automobila. Nažalost, nemoguće je proizvesti zaobljenje od 3,2 milimetra na limu od nehrđajućeg čelika debljine 1,4 milimetra", dodao je. 

KRENULE ISPORUKE Cybertruck: Predstavljeno Teslino čudovište. Ovo su svi detalji

To je jasna poruka da su sumnje o tome hoće li Cybertruck ikada službeno doći na europsko tržište itekako opravdane. No razlozi koje je naveo Lars Moravy nisu jedini koji priječe bilo kakvu europsku karijeru za Teslino pick-up "čudovište" čiji su prvi primjerci nedavno predani kupcima i čija se proizvodnja u SAD-u tek mora zahuktati. 

Glavni razlog nedolaska Cybertrucka u Europu su i brojne druge specifikacije koje bi – iako impresivne – mogle Teslin prvi pick-up kamionet na Starom kontinentu učiniti svojevrsnim zabranjenim voćem, bez obzira na zakonodavcima poželjni električni pogon. 

Author: Tesla foto: Tesla

S do 845 konjskih snaga i sprintom od nula do 100 km/h za samo 2,7 sekundi, Cybertruck je po europskim propisima nevjerojatno brzo - gospodarsko vozilo. Osim toga izuzetno je i težak. S masom praznog vozila od skoro 3,1 tone i ukupnom dozvoljenom masom od oko 4,2 tone Cybertruck je i izuzetno težak, pretežak da bi ga se u Europi smjelo voziti s redovitom vozačkom dozvolom B kategorije, koja predviđa maksimalnu masu od 3,5 tona. U dogledno vrijeme EU mogla donijeti propis koji će tu granicu za električne automobile podići na 4,25 tona, no do tada Cybertruck zapravo spada u kategoriju pravih kamiona i za njega je potrebna dozvola C kategorije, odnosno ona za vožnju kamiona. Teško si možemo zamisliti hipstere koji žele voziti Cybertruck kako hrle u autoškole i voze 7-tonske kamione gradskim ulicama samo kako bi ubuduće smjeli sjesti za volan Cybertrucka. 

Author: Tesla foto: Tesla

Još jedan čimbenik koji bi Cybertruck mogao učiniti nevažnim i nepodobnim za Europu, su prodajni rezultati velikih pick-up modela u Europi posljednjih godina. Ovim segmentom na Starom kontinentu dominiraju osjetno manji modeli poput Toyote Hilux, Volkswagena Amaroka i Forda Rangera, pa bi se tako velik pick-up kamionet poput Teslinog teško probio u Europi. 

"U Europi pick-up kamioneti imaju relativno mali udio u usporedbi s američkim tržištem. "Ne postoji veliko tržište za vozila u kategoriji Cybertrucka u Europi jer kamioneti općenito nisu baš uobičajeni ", rekao je Pedro Pacheco, potpredsjednik istraživanja u Gartneru, za Business Insider.

VIDEO Ovo je 5 nevjerojatnih činjenica o novom Tesla Cybertrucku

I na kraju tu je pitanje priključka za punjenje. Dok Teslin takozvani North American Charging Standard (NACS) preuzima  dominaciju u svim električnim automobilima namijenjenima američkom i kanadskom tržištu, CCS2 (Combo) utikač se udomaćio u Europi. Čak su i europski Tesla Superchargeri opremljeni s CCS2. Kako bi mogao prodavati Cybertruck u Europi, Tesla bi morala integrirati CCS2 konektor u Cybertruck. To znači promjene hardvera i softvera koje bi Tesla u cjelini mogla smatrati neisplativima za tako malo tržište. Utikač Tesle je također i razlog zašto čisto sumnjamo da će netko odlučiti privatno uvesti Cybertruck u Europu i nekako ga homologirati, jer ga jednostavno nema gdje brzo puniti. 

Author: Tesla foto: Tesla

Koliko je Europa nebitno tržište za Teslu kada je u pitanju Cybertruck otkriva i ovaj podatak: prošle je godine u Europi ukupno prodano samo 116.280 pickupova. To je ništa u odnosu na gotovo tri milijuna pick-up kamioneta prodanih u Sjedinjenim Državama prošle godine. 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.