Od početka prodaje 2014. do danas na cestama diljem svijeta se našlo manje od 25.000 primjeraka, što je ekonomski gledano za Toyotu prava katastrofa
Druga generacija Toyote Mirai nikada nije imala previše šanse s obzirom na vrlo lošu pokrivenost stanicama za punjenje vodika diljem svijeta i visoku cijenu vodika. Na primjer, u Hrvatskoj nema ni jedne komercijalne stanice za punjenje vodikom, u Njemačkoj vlasnici Miraija nerijetko trebaju voziti i stotinu kilometara do najbliže. Ništa bolje nije ni u SAD-u u gdje komercijalnih stanica za vodik dovoljno ima samo u Kaliforniji. Zbog toga, ali i zbog visoke cijene Mirai se prodaje prilično loše. Od početka prodaje 2014. do danas na cestama diljem svijeta se našlo manje od 25.000 primjeraka, što je ekonomski gledano za Toyotu prava katastrofa , s obzirom na to koliko su mnogo uložili u razvoj ovog auta. Nezavisni stručnjaci su izračunali da Toyota po jednom prodanom primjerku ovog auta gubi između 50 i 100 tisuća eura! Zbog svega toga nije iznenađenje da su u Toyoti odlučili kako svoj fokus na vodik s osobnih prebacuju na gospodarska vozila.
Govoreći na Japanskom sajmu mobilnosti koji se trenutno održava u Tokiju, tehnički šef Toyote Hiroki Nakajima istaknuo je da će uspostavljanje mreže za dolijevanje goriva za komercijalna vozila na vodik biti lakše nego za vozilo kao što je Mirai.
"Pokušali smo s Miraijem, ali nismo bili uspješni. Stanica za punjenje vodika je vrlo malo i teško ih je realizirati, tako da se Mirai slabo prodaje. Za kamione srednje veličine lako je napraviti mrežu za točenje goriva, jer oni uglavnom voze od "A do B". Ogroman broj kamiona ide od A do B, tako da možete lakše upravljati postajama. Gospodarska vozila su najvažnije područje u kojem se pokušava nastaviti s vodikom”, rekao je Nakajima za Autocar. “
Toyota ipak ne odustaje u potpunosti od osobnih automobila na vodik. Nakajima je izjavio da Toyota traži načine da smanji komponente svog pogonskog sklopa na vodik (gorive ćelije) kako bi se mogle koristiti u različitim (manjim) modelima.
Iako Toyota ne smatra trenutni Mirai uspješnim, on je bio popularniji od modela prve generacije. Toyota je 2021. godine u SAD-u prodala 2629 primjeraka Miraija druge generacije, 2022. 2094 primjerka, a u prvih devet mjeseci ove godine 2604 primjerka. SAD je najuspješnije tržište za ovaj auto s 11.368 prodanih primjeraka od 2014. do studenog prošle godine. Slijedi Japan s 7435, dok je u ostatku svijeta prodano samo 2622 Miraia.
Iako ne zvuče previše optimistično, Toyota će očito dalje pokušavati s vodikom, a osim rada na razvoju gorivih čelija nastavi će i raditi na razvoju motora s unutarnjim izgaranjem na vodik. Već su napravili dva tipa motora: na tekući vodik i vodik u plinovitom stanju.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.