Na osnovi 150.000 prijeđenih kilometara godišnje auto na gorive ćelije ima gotovo 6500 eura veće troškove od električnih automobila, a skuplji je i od hibridnih benzinaca
Za razliku od većine proizvođača automobila Toyota još uvijek vjeruje u pogon na vodik i gorive ćelije. Japanski div proizvodi Mirai, a u skoroj budućnosti najavljuje i druge modele koji bi za pogon trebali koristiti gorive ćelije koje kisik iz atmosfere i vodik iz spremnika u autu pretvaraju u električnu energiju, dok iz "ispuha" auta izlazi čista voda.
Prodaja je vrlo skromna. Od 2014. godine do danas je prodano samo nešto više od 20.000 primjeraka te se Mirai ikako iz "nišnog" maloserijskog automobila automobila ne uspijeva transformirati u nešto što bi bilo općeprihvaćeno. Glavni problem nije u samom automobilu već u infrastrukturi punjenja vodikom.
Čak i u Japanu koji je jedna od prvih nacija koja ima vlastitu vodikovu strategiju, postoje mnogi problemi s kojima se vlasnici moraju suočavati. Kako to izgleda u praksi slikovito je opisao Yoshiaki Aoki predsjednik velike taksi tvrtke MK West Group iz Kobea u Japanu. “Morali biste biti ludi da kupite vozilo s gorivim ćelijama, čak i ako uzmete u obzir ekologiju. A klijenti pak nisu spremni platiti dodatni novac jer je taksi koji koriste dobar za okoliš,” rekao je Aoki.
Vlasnik taksi tvrtke ima mnogo iskustva s automobilima na gorive ćelije. Njegov vozni park trenutno uključuje dvije Toyote Mirai, dok su većina drugih automobila u tvrtki hibridni modeli Toyota Camry, Crown i Alphard te modeli Lexusa. Prednost Miraia u odnosu na električne aute je brzo punjenje spremnika vodikom, no financijski minusi su toliki da tvrtka unatoč tome namjerava prijeći na baterijska električna vozila.
Na osnovi 150.000 prijeđenih kilometara godišnje auto na gorive ćelije ima gotovo 6500 eura veće troškove od električnih automobila, a skuplji je i od hibridnih, tvrdi Aoki. Problem je u velikoj cijeni vodika koji je trenutno osjetno skuplji od benzina. Problem je i nedostatak vodika. Infrastruktura je čak i u Japanu tek u povojima, a ne nazire se da bi se uskoro mogla poboljšati jer jednostavno nema potražnje te se tvrtkama ne isplati građenje stanica za punjenje vodikom. Od 80 milijuna automobila na japanskim cestama, samo njih 8000 je na vodikov pogon, što je zanemarivih 0,01 posto.
Krajem ove godine Toyota bi trebala predstaviti novi Crown na gorive ćelije. Od njega se očekuje mnogo bolja prodaja, no pitanje je hoće li ona biti takva da potražnja za vodikom poraste, a njegova cijena padne toliko da bi automobili na gorive ćelije postali isplativi.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.